Jų paslaugas numatoma pirkti rinkoje arba iš kitų grupės įmonių. Teigiama, kad tai leis sutaupyti 13,74 mln. eurų per metus.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška sako, jog analizavus antrinių įmonių veiklą, tapo aišku, kad yra didelis potencialas joms veikti efektyviau ir stiprinti konkurencingumą.
„Galima atsisakyti su tiesiogine bendrovės veikla nesusijusių paslaugų ir jas už priimtinesnę kainą įsigyti rinkoje arba perkelti į kitas įmones. Šie pokyčiai leis efektyviau naudoti resursus grupėje ir susitelkti į plėtrą tarptautinėje rinkoje. Pagrindines pertvarkas planuojame užbaigti dar šiemet“, - pranešime spaudai sakė M. Bartuška.
„Geležinkelių projektavimo“ veikla iki rugsėjo pabaigos bus perkelta į statybos bendrovę Geležinkelio tiesimo centras (GTC). Aplinkosaugos, atliekų tvarkymo, valymo įrenginių, želdinių ir apsauginių miškų priežiūros paslaugų įmonė GAC bus likviduojama, o paslaugos perkamos rinkoje.
Geležinkeliams dar priklauso pastatų priežiūros įmonė „Gelsauga“, technikos remonto įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) ir europinės vežės „Rail Baltica“ įgyvendinimo bendrovė „Rail Baltica statyba“.
Dauguma „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių pirmąjį šių metų pusmetį dirbo nuostolingai. Vienintelė pelningai šiemet dirbusi įmonė buvo VLRD, uždirbusi 462,5 tūkst. eurų (16,5 karto daugiau nei pernai sausį-birželį).
GTC grynieji nuostoliai šiemet siekė 2,806 mln. eurų (30,4 proc. mažiau nei pernai), „Geležinkelių projektavimo“ - 1,743 mln. eurų (pernai - 43 tūkst. eurų grynojo pelno), GAC - 235,9 tūkst. eurų (65 tūkst. eurų pelno), „Gelsaugos“ - 57,4 tūkst. eurų (295 tūkst. eurų pelno), „Rail Baltica statybos“ - 83,8 tūkst. eurų (40 proc. daugiau).
Visa grupė pirmąjį pusmetį patyrė 6,058 mln. eurų konsoliduotų grynųjų nuostolių - 93,7 proc. daugiau nei pernai sausį-birželį, kai jie buvo 3,128 mln. eurų.