Geležinkelių atstovas Vidmantas Gudas BNS patvirtino, kad ketvirtadienį geležinkeliai ir pagrindinis LJL kreditorius SEB bankas pasiekė žodinį susitarimą dėl paskolos sąlygų, kuriose numatyta, kad bankas turi perleisti vieno laivo pirminio įkeitimo teisę geležinkeliams.
„Su banku pasiektas žodinis susitarimas, o parašai turėtų būti sudėti rytoj ryte (penktadienį - BNS) ir jeigu viskas gerai, jau rytoj bus pradedami mokėti pinigai LJL“, - BNS sakė V.Gudas.
Jis kol kas negalėjo pasakyti, ar geležinkeliai iš karto perves visus 3 mln. eurų, ar paskolą suteiks dalimis.
Derybos dėl sutarties sąlygų su banku užtruko keletą dienų. Pati sutartis tarp LJL ir geležinkelių pasirašyta trečiadienį, tačiau reikėjo, kad jai pritartų ir SEB bankas.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius trečiadienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams sakė, kad „Lietuvos geležinkeliams“ už paskolą bus įkeistas šiuo metu JAV Filadelfijos uoste įstrigęs laivas „Venta“, kurį įmonė ketina parduoti.
Šiuo metu visi 5 LJL turimi laivai įkeisti didžiausiam įmonės kreditoriui SEB bankui, tačiau, pasak susisiekimo ministro patarėjo Ričardo Slapšio, bankas sutiko perleisti laivo įkeitimą.
„SEB sutinka pirminį „Ventos“ įkeitimą perleisti „Lietuvos geležinkelių“ naudai“, - BNS sakė R.Slapšys.
Jo teigimu, „Ventos“ balansinė vertė yra didesnė nei suteikiama 3 mln. eurų paskola.
V.Gudas BNS taip pat patvirtino, kad paskolos sutartis pasirašyta, tačiau nei jis, nei R.Slapšys teigė negalintys atskleisti sutarties sąlygų.
„Lietuvos geležinkeliai“ buvo vieninteliai atsiliepę į LJL kvietimą suteikti 3 mln. eurų paskolą. Paskolinti daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai LJL atsisakė valstybės įmonės „Lietuvos energija“, „Klaipėdos nafta“ bei Klaipėdos uostas.
Praėjusį penktadienį SEB bankas dar 9 mėnesiams - iki kitų metų balandžio - atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą.
Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūras - Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė praėjusį penktadienį.