Pasak „LG Keleiviams“ vadovo Lino Baužio, atnaujinimai prasideda nuo rinkos konsultacijų: gamintojai bus kviečiami pristatyti naujoves, pasidalinti įžvalgomis dėl naujų riedmenų, patarti išsigryninant technines specifikacijas.

Remiantis šia informacija, bus formuojamas ir skelbiamas viešasis pirkimas – numatoma, kad jo vertė sieks daugiau nei 200 mln. eurų.

„Ši investicija – tai investicija į ateitį. Ruošiamės kelionių traukiniais kokybiniam lūžiui. Atnaujinti keleivinių riedmenų parką būtina, nes dalis traukinių yra technologiškai pasenę, neatliepia šiuolaikinių keliavimo įpročių, nėra pritaikyti individualių poreikių turintiems asmenims. Kuo patogesnius ir modernesnius traukinius turėsime, tuo geresnės bus kelionių patirtys. Tik patenkindami keleivių poreikius, paskatinsime juos dažniau keliauti traukiniais ir tausoti mūsų šalies gamtą“, – teigia L. Baužys.

Linas Baužys

Bendrovė skaičiuoja, kad atnaujinus traukinių parką ir traukiniams pajudėjus naujai elektrifikuotais ruožais, į aplinką per metus patenkančio anglies dioksido (CO2) kiekis sumažės apie 7 mln. kilogramų.

Naujiems elektriniams traukiniams pradėjus kursuoti pagrindine šalies geležinkelių magistrale Vilnius–Klaipėda, kurios elektrifikacijos projektą vykdo bendrovė „LTG Infra“, dabar naudojami dyzeliniai traukiniai, o taip pat ir naujai perkami riedmenys pakeis šiuo metu regioniniuose maršrutuose kursuojančius senuosius traukinius.

Visi naujieji traukiniai bus pritaikyti individualių poreikių turintiems keleiviams, tarp jų – ir senjorams, šeimoms su mažyliais ar judėjimo negalią turintiems žmonėms.

Sutartį dėl naujų traukinių įsigijimo planuojama pasirašyti kitų metų pabaigoje. Galutiniai pasirinkimai ir techninės charakteristikos paaiškės baigus rinkos konsultacijas ir įsivertinus finansavimo galimybes – įmonė traukinius įsigyti planuoja dvejopai: savomis lėšomis ir pritraukus ES finansavimą. Tokio finansavimo pavyzdžių esama kitose Europos Sąjungos šalyse: naujus traukinius, dalinai finansuojant iš ES fondų (Sanglaudos fondo, ERPF ir kt.), įsigijusios ir mūsų kaimynės – Estija ir Lenkija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)