Penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pasakojo, kad prieš 5 mėnesius atėjęs dirbti pamatė, kad įmonė finansiškai yra kritinėje situacijoje.
„Per pastaruosius 5 metus pajamos krito 20 proc. Jei 2011 metais pelnas siekė 51,4 mln. eurų, tai 2016 metais fiksuotas 1,8 mln. nuostolis“, – sakė jis.
M. Bartuška sakė, kad šią situaciją reikia keisti.
„Vienas iš būdų – didesnis administracijos darbo efektyvumas. Šiuo metu administracijoje yra 1,2 tūkst. darbuotojų, po pertvarkos ketvirtadalio etatų nereikės“, – sakė jis.
„Sodros“ duomenimis, vien „Lietuvos geležinkeliuose“ dirba 9,3 tūkst. darbuotojų.
Kaip patikslino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas, 300 etatų panaikinimas nereiškia, kad darbo neteks ir toks pats skaičius darbuotojų, nes dalis jų už užima po kelis etatus.
M. Bartuška pridūrė, kad ketina peržiūrėti visas įmonės funkcijas ir po to spręsti, ar dalį jų galima įsigyti rinkoje. Jis kol kas negalėjo įvardinti, kiek iš viso (ne tik administracijos) „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų ateityje gali netekti darbo.
Sutaupys 9 mln. eurų
M. Bartuška skaičiuoja, kad vien tik sustiprinus administraciją, kasmet bus sutaupoma apie 9 mln. eurų.
Kiti programoje „LG efektas“ iškelti tikslai:
– Pirkimai: 30 proc. (nuo 125 kalendorinių dienų iki 85 k. d.) trumpesnė vidutinė supaprastinto pirkimo trukmė.
– Informacinės technologijos: 50 proc. mažesnis verslo procesų popierinių dokumentų skaičius.
– Prevencija: 0 nelaimingų atsitikimų rodiklio siekiamybė.
– Apskaita: 100 proc. tikslumo siekiamybė rengiant ataskaitas ir vykdant apskaitą.
– Personalas: motyvacinės atlygio sistemos sukūrimas ir darbuotojų vertinimo programa.
– Teisė: iki 50 proc. trumpesni terminai rengiant ir derinant vidaus bei išorės dokumentus.
– Veiklos valdymas: 1 darbo dienos terminas dokumentų administravimui.
Galvoja apie akcijų biržą
M. Bartuška pasakojo, kad šiuo metu galvojama apie galimybę „Lietuvos geležinkelius“ listinguoti akcijų biržoje.
„Galvosime ir apie listingavimo galimybę. Tam, kad pritrauktume kapitalo, įmonė būtų atskaitinga ir skaidri“, – žurnalistams sakė jis.
M. Bartuška teigė šiuo metu matantis penkis „Lietuvos geležinkelių“ prioritetus: būti geriausia komanda Lietuvoje, būti didžiausią naudą Lietuvos žmonėms kuriančia bendrove, būti viena iš penkių didžiausių krovinių vežėjų Europos Sąjungoje.
Be to, bus siekiama, kad kelionės „Rail Baltica“ vyktų 240 kilometrų per valandą greičiu, o iš Vilniaus į pajūrį traukiniu būtų galima nuvykti greičiau nei per 3 valandas.