„Paskutiniai sąstatai, vežantys baltarusiškas kalio trąšas, į Lietuvą įvažiavo pirmadienį, sausio 31 d. Tuščius vagonus tikimasi grąžinti iki savaitės pabaigos. Antradienio popietės duomenimis, jų Lietuvos teritorijoje buvo apie 700-800“, – antradienį Eltai atsiųstame komentare teigė LTG Ryšių su visuomene skyriaus vadovė Laura Gabrilavičiūtė.
LTG komentare pabrėžiama, kad LTG Grupė netenkins kitų bendrovių prašymų vežti „Belaruskalij“ krovinius tol, kol negaus Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo išvados. Taip pat priduriama, kad šiuo metu nėra patvirtinta nė viena paraiška trąšų vežimui vasario mėnesį.
„Remiantis Vyriausybės nutarimu, nuo vasario 1 d. LTG ir „Belaruskalij“ sutartis, kuri buvo sudaryta 2018 m., pripažįstama negaliojančia ir paslaugos Baltarusijos bendrovei pagal šią sutartį nebus teikiamos. Jeigu LTG Grupės bendrovė kreipėsi į komisiją, tačiau komisijos sprendimas ar galutinis Vyriausybės nutarimas nėra priimtas iki vežimo paraiškų patvirtinimo ar atmetimo termino pabaigos, pagal komisijos rekomendacijas, šios paraiškos privalės būti atmetamos. Šiuo metu nėra patvirtinta nė viena paraiška trąšų vežimui vasario mėnesį“, – pabrėžiama komentare.
ELTA primena, kad antradienį nutrūko „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) sutartis su Baltarusijos valstybine įmone „Belaruskalij“ dėl trąšų tranzito per Lietuvą, todėl pastarosios įmonės produkcijos gabenimas per Lietuvą sustojo. Sutartis nutraukiama remiantis sausio viduryje priimtu Vyriausybės sprendimu. Sprendime numatyta, kad tarp įmonių pasirašyta sutartis kelia grėsmę nacionaliniam saugumui ir nuo vasario 1 d. tranzitas turi būti sustabdytas.