Ministerijos nuomone, pertvarka užtikrins didesnį „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupės skaidrumą ir efektyvumą.
Dabar „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkymo modelis bus svarstomas Seimo komitetuose, o galutinis sprendimas Seime numatomas lapkričio pradžioje.
„Strateginė Lietuvos įmonė neabejotinai išliks valstybės rankose, tačiau taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir - tikėtina - duos didesnę grąžą valstybei“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Naujam „Lietuvos geležinkelių“ veiklos modeliui šių metų gegužę pritarė Vyriausybė. Pertvarkydama šalies geležinkelių įmonę, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą. Taip siekiama įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) narėms keliamus reikalavimus, padidinti „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupės efektyvumą ir skaidrumą.
Vietoje dabar „Lietuvos geležinkelių“ bendrovėje esančių trijų direkcijų - Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros - planuojama įsteigti tris naujas bendroves, kurių po 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarosios visas akcijas ir toliau valdys valstybė.
Patikslinus Geležinkelių transporto kodeksą ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymą, pagal ES reikalavimus bus teisiškai įtvirtintas iš dalies atskirtas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo modelis. Taip pat bus užtikrinta, kad Lietuvos valstybės nacionaliniam saugumui svarbi viešoji geležinkelių infrastruktūra, reikalinga sklandžiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti, ir veikla, t. y. keleivių ir krovinių vežimo tranzitu geležinkelių transportu paslaugos, būtų apsaugoti nuo visų rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams.