Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Romas Austinskas Delfi pasakoja neseniai kalbėjęs su kolega, šiuo metu esančiu Ukrainoje.
„Jis turi automobilį Ukrainoje, įtampa kyla, jis nežino, ką daryti ir kaip spręsti problemą – krovinys kol kas neiškrautas, sistemos neveikia, panikos – labai daug. Dabar bandome identifikuoti, kiek mes ten turime automobilių“, – sako jis.
„Galima įsivaizduoti: atvažiuoju į įmonę išsikrauti ir esu dar su kroviniu, krovinys – 20 tonų. Ką daryti – iškrauti, palikti priekabą? Klausimų daug, o atsakymų nėra. Pirmas dalykas – reikia saugoti sveikatą, o po to, jei įmanoma, – turtą“, – pavyzdį pateikia „Linavos“ prezidentas.
R. Austinskas tikina bandysiąs susisiekti su Ukrainos vežėjų asociaciją ir išsiaiškinti tolesnius veiksmus.
„Klausiu, ką jie siūlo, koks planas – ar bus galima judėti mašinoms, kiek to saugumo bus. Šiandien – karas, niekas nieko negali pasakyti.
Esame įtampoje, nežinome atsakymų, ir niekas turbūt nežino, kaip elgtis. Niekas neturi plano, kaip gelbėti savo vežėjų asmenis. Nėra, kad užsieniečiai važiuos kažkokiu humanitariniu koridoriumi, jų nėra. Tam asmeniui, kuris šiandien paskelbė karą, tai visiškai nesvarbu“, – dėsto jis.
R. Austinskas sako dar neturintis tikslios informacijos, kiek įstrigusių vilkikų ir jų vairuotojų šiuo metu galėtų būti Ukrainoje: „Žinau, kad ne vienas ir ne dešimt automobilių yra“.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas taip pat pažymi, kad kol kas daug informacijos apie vežėjų padėtį Ukrainoje neturi.
„Esame įkarštyje informacijos rinkime. Aišku kol kas viena – neturime informacijos, kad yra mūsų įmonių vairuotojų, kuriuos reikėtų evakuoti. Įstrigusių vairuotojų tikrai yra, bet dar skaičius renkame“, – sako jis.
Jo teigimu, sienos uždarytos, bet negali tiksliai pasakyti, ar kroviniai dar vyksta į Ukrainą.
„Sienos yra uždarytos, negaliu dar atsakyti, ar į Ukrainą gali įvažiuoti, bet išvykti – negalima. Baltarusija irgi yra aplenkiama. Visas pasienio ruožas nuo Baltarusijos iki Ukrainos – zona, visas aktyvumas, vyksta puolimas ir pan.
Įmonės dar tik dėlioja planus ir priima sprendimus, iki manęs dar ta tiksli informacija neatėjo, ką jos ruošiasi daryti“, – pažymi P. Drižas.