Manoma, jog dėl to, kad nesuvaldoma tokia situacija, sukuriama ydinga praktika tarptautinio krovinių pervežimo veiklos vykdymui, dar labiau didėja vilkikų vairuotojų trūkumas, kas lemia transporto įmonių veiklos stabdymą ar net bankrotą.
„Linavos“ kreipimesi į EP ir IRU pabrėžiama, kad trečiųjų šalių piliečiams per Lietuvoje veikiančias įmones faktiškai neteisėtai dirbant užsienio valstybėse, pavyzdžiui, Vokietijoje, Belgijoje ir kitose šalyse, pažeidžiamos ne tik Lietuvos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties esančios nuostatos, bet ir EP bei Tarybos reglamento (EB) nuostatos.
Pasak „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, įgyvendinant EP ir Tarybos reglamento nuostatas, vežėjai įdarbinę vairuotojus, kurie nėra ES piliečiai, privalo gauti nustatytos formos vairuotojo liudijimus.
Visgi yra daug atvejų, kai į Lietuvos įmones įdarbinti trečiųjų šalių piliečiai, turėdami tokius liudijimus, užsiima tarptautinių krovinių vežimu vairuodami užsienio valstybėse registruotas transporto priemones. Pas įmones, kurioms tie liudijimai nepriklauso. Taip pažeisdami nuostatas.
„Tai yra tarptautinio dėmesio reikalaujanti problema, kadangi pažeidžiamos ne tik Europos Parlamento ir Tarybos reglamento nuostatos, tačiau kyla itin didelė grėsmė dar didesniam profesionalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumui mūsų šalyje. Tikėtina, kad panaši situacija gali kartotis ir kitose šalyse, tad tai yra milžiniška problema, kurią būtina spręsti kuo skubiau“, – teigė Z. Buivydas.
Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius taip pat atkreipia dėmesį, jog tarptautinis krovinių pervežimas yra tokia veikla, kuri yra padidintos rizikos, nes vairuojant sunkiasvores transporto priemones kyla didesnis pavojus eismo įvykiams.
Būtent todėl, pasak jo, vadovaujantis EP ir Tarybos reglamentu, vežėjams yra išduodamos licencijos veiklai vykdyti, o vairuotojams perduodami vairuotojų liudijimai.
Tuo tarpu suteikiant galimybes pažeisti Reglamento nuostatas, pavyzdžiui, įkūrus laikinojo įdarbinimo įmones, kurioms nekeliamas reikalavimas dėl licencijų ir į kurias įdarbinami trečiųjų šalių piliečiai neturintys vairuotojų liudijimų ar naudojantys juos ne pagal teisinį reglamentavimą, yra sukuriama ydinga praktika ir atveriami keliai tolimesnėms sukčiavimo schemoms.