Anot „Linavos“, pastaruoju metu viešai pasigirdo iniciatyvų didinti minimalų mėnesinį darbo užmokestį (MMA) krovininio kelių transporto tolimųjų reisų vairuotojams. Šiuo metu atlyginimo koeficientas yra 1,3, jį raginama didinti iki 1,5 ar 1,8.
„Tenka apgailestauti, kad neatsakingas kai kurių valstybės tarnautojų ir politikų elgesys kiršina ir skaldo krovininio kelių transporto sektoriaus bendruomenę, tuo pačiu kelia potencialią grėsmę destabilizuoti sektoriaus veiklą“, – rašoma „Linavos“ rašte, adresuotame Seimo pirmininkui ir Seimo nariams.
Asociacija atkreipia dėmesį į Seimo nario Tomo Tomilino elgesį, kuris viešai nurodinėja „Linavai“, su kuriomis konkrečiomis profesinėmis sąjungomis asociacija privalo derėtis ir kokie turi būti derybų rezultatai. Anot „Linavos“, T. Tomilinas nurodo asociacijai derėtis konkrečiai su Lietuvos transporto forumu.
„Tokia pono T. Tomilino iniciatyva yra keista ir įtartina, kadangi minėta organizacija jau yra savanoriškai pasitraukusi iš derybų su darbdaviais, kas akivaizdžiai parodė jos nenorą ieškoti sprendimų darbuotojų naudai. Vien ultimatyvios deklaracijos ir nenoras gilintis į realią vairuotojų situaciją yra labiau panašu į politinių tikslų įgyvendinimą, o ne susirūpinimą dėl darbuotojų gerovės“, – rašoma „Linavos“ generalinio sekretoriaus Mečislavo Atroškevičiaus pasirašytame rašte.
„Reikšmingai didinamas MMA koeficientas – tai dovana su Lietuva konkuruojančioms šalims“, – rašo „Linava“ parlamentarams.
Pats T. Tomilinas Eltai teigė, kad tikėjosi, jog „Linava“ bus labiau linkusi į derybas su profesinėmis sąjungomis.
„Mes esame trečia derybų pusė. Šioje vietoje, jeigu jie nori, kad visi sprendimai būtų priimami tiesiog administraciniu būdu, tai labai gaila. Tikėjausi, kad jie labiau linkę į kalbėjimąsi su profesinėmis sąjungomis. Jeigu ne, tai ne“, – Eltai teigė parlamentaras.
T. Tomilinas teigė, kad dėl derybų rezultatų nėra nurodinėjama, tiesiog norima, kad derybose visos pusės turėtų savo balsą.
„Mes nieko nenurodinėjome dėl derybų rezultatų. Mes taip pat, kaip ir darbuotojai, taip ir valstybė, yra derybų pusėje... Čia yra ne šiaip derybos dėl algos privačiame sektoriuje, eina kalba apie mokesčius valstybei. Vežėjai turi mokestines lengvatas – VSD ir GPM. (...) Su kuo turi derėtis socialiniai partneriai, kai kalbama apie mokesčius? Tik socialiniai partneriai, ar visgi ir trečia pusė turi turėti kažkokį balsą?“ – Eltai sakė T. Tomilinas.
„Kalba eina apie mokestinį teisingumą, ir taip, norėtume, kad didesnį balsą turėtų darbdavių ir darbuotojų organizacijos. Kas tame blogo?“, – pridūrė Seimo narys.
„Linava“ šių metų rugsėjį pasirašė tarptautinio krovininio kelių transporto šakos kolektyvinę sutartį su daugiausiai vairuotojų savo gretose vienijančia profesine sąjunga – Baltijos profesine sąjunga („Solidarumas“).
ELTA primena, kad pasirašyta kolektyvinė sutartis nustato mobiliųjų tarptautinio krovininio kelių transporto darbuotojų (vairuotojų), dirbančių įmonėse, dalyvaujančiose tarptautinio krovininio kelių transporto veikloje darbo, socialines ir ekonomines sąlygas ir garantijas.
Pasirašytoje sutartyje aptarti vairuotojų draudimo, darbo ir poilsio laiko, kitų garantijų klausimai. Taip pat numatoma, kaip yra sudaromos dvišalės tarybos ir komisijos.