„Eilės dabar sumažėjusios, bet visa muitinės sistema JK dar neišdirbta. Kalbėjausi su vežėjais, kurie daug metų važinėja į Jungtinę Karalystę ir į Lietuvą veža krovinius, tai anksčiau – atvažiavo, pasikrovė ir išvažiavo kaip per Šengeno valstybę, o dabar sugaišta nuo 2 iki 3 parų. Kol suveda dokumentus į sistemą, sistema turi suveikti – matyt, koronaviruso aplinkoje dar nėra ypatingai greito darbo ir nėra bendro susikalbėjimo iki galo“, – „Žinių radijui“ pirmadienį sakė R. Austinskas.
Kalbėdamas apie didesnį vairuotojų testavimą ir kontrolę, R. Austinskas sakė, kad vežėjai pakankamai saugosi, tačiau neatmetė, jog būtų galima imtis ir kitų priemonių, saugantis koronaviruso mutacijos plitimo.
„Mes galvojame ir tikime, kad šiuo momentu pakankamai daug kontroliuojame, tikriname ir saugomės, bet ką premjerė išsakė, kad grįžus vairuotojui iš Europos parą laiko bandyti izoliuotis, dar negrįžti į šeimą ir pasidaryti testą, ir tik tada pasiekti namus“, – sakė „Linavos“ prezidentas.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvai aktualus kai kurių šalių taikomas vilkikų vairuotojų COVID-19 testavimo klausimas, kurį svarbu koordinuoti ES lygiu.
Šį klausimą trečiadienį jis aptarė pokalbio su Europos Komisijos transporto komisare Adina Valean metu. Tiesa, komisarė pateikė pavyzdį, kuris, anot jos, kelia abejonių dėl būtino vilkikų vairuotojų testavimo.
Tuo metu premjerė Ingrida Šimonytė teigė, kad ekspertų taryboje prie Vyriausybės kalbama apie didesnę vilkikų vairuotojų kontrolę, siekiant valdyti koronaviruso pandemiją.
„Yra ekspertų pasiūlymų dėl testavimo ir kontrolės sugriežtinimo. Tikrai mes nekalbame apie sienų uždarymą ar panašius apribojimus, bet kalbame apie šitame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos kontrolę ir galimybių minimizavimą iš kažkur grįžus užkrėsti savo šeimas ar kažkaip mutavusiu virusu pasidalyti. Mums reikia ieškoti sprendimų, kurie galėtų leisti tą kontrolę sustiprinti“, – po Vyriausybės posėdžio sakė I. Šimonytė.