„Dirbame dviem kryptimis. Tai pirma kryptis, yra laikino tilto įrengimas šalia nugriuvusios sijos. Ir ten reiškia, dabar rengiamas projektas, kuris bus parengtas per mėnesį. Ir ten prašysime pagalbos tiek savivaldybės, tiek kultūros paveldo, kad mums greičiau suderintų tą projektą ir mes galėtume neskelbiamų derybų būdu pirkti laikino tilto įrengimą. Tai užtruktų apie mėnesį įrengimas“, – Seimo socialdemokratų frakcijos posėdyje ketvirtadienį teigė R. Lipkevičius.
Kelių direkcijos vadovas tvirtino, kad galimybė leisti judesį per šį tiltą būtų paremta ekspertų įvertintais skaičiavimais ir tik užtikrinus visišką gyventojų saugumą.
„Kita kryptis yra, tai įtraukti į pirkimų planą, ekspertizę esamo tilto, kur įgriuvusi sija. Norime, kad nepriklausomi ekspertai pasisakytų ir atliktų paskaičiavimus ir įvertintų galimybes jį paleisti, su sąlyga, kad bus pritaikytos papildomos priemonės ir nebus jokios grėsmės gyventojams juo judėti“, – sakė jis.
Vilainių tilto remonto darbai truks iki liepos
Taip pat R. Lipkevičius tikino, kad praėjusiais metais rekonstrukcijai uždaryto tilto per Nevėžį ties Vilainiais remonto darbai baigsis šią vasarą. Anot jo, remonto darbai užtrukę taip ilgai ir strigę dėl ESO delsimo sutvarkyti kabelius esančius darbų teritorijoje.
„Sutartis su HISK, su buvusiais Panevėžio keliais, buvo pasirašyta laiku ir darbai buvo pradėti. Bet balandžio mėnesį (2022 metų. ELTA) paaiškėjo, kad yra ESO kabeliai, tad buvo kreiptasi į ESO su prašymu tuos kabelius pašalinti, nes mūsų rangovas neturi teisės lįsti prie to turto. Ir ESO savo procedūras vykdo tris mėnesius, sugaištamas laikas iki liepos, kai buvo galima vykdyti darbus. Rangovas po liepos tęsia darbus iki lapkričio, kai jie yra sustabdomi, nes jų nebegalima dirbti dėl žiemos pertraukos“, – aiškino R. Lipkevičius.
„Tai čia klausimas būtų kas negali per tris mėnesius vieno laido pašalinti“, – pridūrė jis.
Kelių direkcijos vadovas tikino, kad remonto darbai turėtų užtrukti iki liepos mėnesio. Visgi, anot jo, egzistuoja galimybė sutrumpinti šį terminą bent mėnesiui.
„Tie darbai, pagal dabartinę sutartį turėtų būti užbaigti iki liepos mėnesio. Tačiau dabar jau matome galimybę sutrumpinti tą terminą, minimui mėnesiui. Ir dar kalbėsime su rangovu, kad tas terminas dar labiau sutrumpėtų“, – aiškino jis.
ELTA primena, kad praeitą savaitę Kėdainiuose įgriuvo tiltas per Nevėžį.
Pasak Susisiekimo ministerijos, griūtį galėjo sukelti tiltu važiavęs leidžiamą svorį viršijęs sunkiasvoris transportas, kas galėjo nutikti dėl remontui uždaryto Vilainių tilto.
Anot R. Lipkevičiaus, tiltas pagal sutartį turėjo būti pradėtas tvarkyti 2022 metų pabaigoje, tačiau Kelių direkcija susiduria su finansų trūkumu.
Prezidentas Gitanas Nausėda teigė, kad įgriuvęs Kėdainių tiltas yra ne vienintelis panašios techninės būklės tiltas šalyje, keliantis riziką. Pasak jo, ši situacija yra dar vienas priminimas, kad regionams yra būtina skirti daugiau dėmesio bei finansinių išteklių.
Po incidento Seimo Darbo partijos frakcija pasikvietė susisiekimo ministrą Marių Skuodį pasiaiškinti, ką Vyriausybė žada daryti dėl tolimesnės tiltų ir viadukų renovacijos. „Darbiečiai“ kaltino Susisiekimo ministerijos vadovą pasyvumu ir ragino kartu su Ministrų kabineto vadove sukurti konkretų planą, kaip ir kokiu tempu bus remontuojama avarinės ir itin prastos būklės šalies kelių infrastruktūra.