Lietuvos nacionalinės logistų ir ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidento Edmundo Daukanto teigimu, labai didelę reikšmę turės tai, ar karinio konflikto tarp Rusijos Ukrainos atveju įsitrauks NATO.

„Kas bus, jei kils karas? Blogai bus, labai paprastas atsakymas. (...) Labai daug kas priklauso, ar Europa ir NATO nuspręs teikti pagalbą Ukrainai. Jeigu prasidėtų pagalba, iš karto matytume ekstremalius krovinių judėjimus į tą pusę, kas gali sukelti didelę sumaištį ir geležinkeliuose, ir kelių transporte“, – BNS sakė E. Daukantas.

Jis pabrėžė, kad logistikos bendrovės potencialius karinius konfliktus vertina labai rimtai. Anot asociacijos vadovo, patyrę logistai grėsmes savo verslui mato, net jei konfliktai vyksta Sirijoje ar Somalyje.

„Žmonėms, dirbantiems su tiekimo grandinėmis, konflikto atveju pirmas klausimas yra, ar į jį įsikiš didžiosios valstybės. Jeigu į konfliktą įsitraukia NATO, tai ir taip didelis jūrinių konteinerių trūkumas išauga labai stipriai. Iškart pasijunta konteinerių stoka taikioje prekyboje“, – aiškino E. Daukantas.

Anot jo, tiekimo grandinėms didelės įtakos turės ir Rusijos veiksmai.

„Mes vis kalbame apie tą sudėtingą transportą „šilko keliu“. Jeigu į konfliktą įsivelia Rusija, tai ji savo geležinkelius, be abejo, prioretizuos kariniams reikalams. O tai reiškia, kad geležinkelių grafikų, švelniai tariant, nebūtų laikomasi taip gerai, kaip iki tol“, – sakė E. Daukantas.

Pasak jo, net ir kilus nedideliam konfliktui tiekimo grandinės trūkinėja kur kas didesniu spinduliu nuo veiksmų epicentro, o nuo to visų pirma nukenčia valdantieji tiekimo kanalus įmonėms – gamybininkai, siekdami apsaugoti savo verslą, perkelia gamybą į kitus regionus.

„Jau dabar kalbama, kad sunkvežimių trūksta, vairuotojų trūksta, konteinerių trūksta. Jeigu konfliktas prasidės, resursų poreikis tame regione pasijus dar aštriau. Kokio dydžio regione? Beskite skriestuvą į Kijevą ir brėžkite 1,5 tūkst. kilometrų spindulį – užkabinsite pusę Europos“, – tvirtino „Linekos“ vadovas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, prasidėjus karo veiksmams tarp Rusijos ir Ukrainos tikriausiai kuriam laikui būtų stabdomas krovinių gabenimas į Ukrainą.

„Tokiu atveju svarbiausia būtų imtis priemonių, kurios padėtų apsaugoti transporto įmonių darbuotojus, pirmiausia tolimųjų reisų vairuotojus. Tokios rekomendacijos būtų mūsų asociacijos nariams“, – BNS sakė A. Burba.

Anot jo, prognozuoti galimus konflikto nuostolius Lietuvos logistikos ir transporto bendrovėms šiuo metu yra labai sudėtinga.

Lietuvos didžiausių vežėjų įmonėms atstovaujančio Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas pabrėžė, kad nors Europos rytuose tvyro įtemptos nuotaikos, kol kas niekas nesitiki, jog tai realizuotųsi į aktyvų karinį konfliktą.

„Mes visada turime tai omenyje, įdėmiai sekame visą geopolitinę situaciją tiek spaudoje, tiek savo kanalais. Rusija šiai dienai yra trečia pagal transporto apimtis rinka Lietuvos įmonėms ir mes bet kuriuo atveju turime atkreipti dėmesį į bet kokius geopolitinius pokyčius“, – sakė jis.

Tačiau TTLA vadovas kol kas susilaikė nuo konkretesnių geopolitinės situacijos vertinimų iš verslo perspektyvos, kadangi rinka į tai reaguoja itin jautriai.

Klaipėdos uostas, anot direkcijos vadovo Algio Latako, turi sudarytus krizių valdymo planus, kaip jis turėtų veikti potencialaus karinio konflikto atveju.

„Visi šie planai sudėlioti ir aprašyti, tačiau karinio konflikto atveju sprendimai dėl to, kaip turėtų būti elgiamasi ir kaip turėtų būti organizuojama bei reguliuojama visa uosto veikla, jau būtų nebe mūsų. Tačiau aš tikiuosi, jog iki tokių bjaurių scenarijų neprieisime“, – šią savaitę per spaudos konferenciją teigė A. Latakas.

Kijevas, JAV ir Europos šalys reiškia didelį susirūpinimą dėl Rusijos pajėgų, sutelktų netoli Ukrainos rytinės sienos, nors Maskva ne kartą tvirtino, kad joks puolimas neplanuojamas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)