„Žemės ūkio produkcijos sektoriaus įmonės – svarbios „LTG Cargo“ partnerės. Grūdų produkcijos segmentas – vienas stabiliausių šalyje. Tad prognozuojant nuoseklų grūdų pervežimo geležinkelių transportu apimčių augimą, išplėstas vagonų parkas suteiks daugiau galimybių esamiems ir būsimiems klientams pasiūlyti konkurencingų pervežimo sprendimų“, – sakė „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Numatoma, kad grūdvežiai bus įsigyjami etapais, tokiu būdu užtikrinant, kad pirmieji vagonai klientus pasiektų kuo greičiau. Pirmuoju etapu planuojama įsigyti 300 naujų vagonų.
Atsižvelgiant į augantį rinkos poreikį efektyviai ir tvariai gabenti grūdus šalyje, atnaujintas vagonų parkas bus pirmiausia pasitelktas didėjančiam krovinių gabenimui šalies viduje ir į Klaipėdos jūrų uostą. Grūdų pervežimai šiuo metu siekia apie 13–14 proc. visų krovinių apimčių ir kasmet nuosekliai auga, rašoma LTG išplatintame pranešme.
Šiuo metu „LTG Cargo“ grūdams transportuoti naudojamų vagonų parkas siekia apie 1200 vienetų. Planuojama, kad išplėtusi techninį parką, bendrovė per metus galės papildomai pervežti iki 1 mln. tonų grūdų.
Pasak LTG, tikimasi, kad pirmieji vagonai bendrovę pasieks jau 2024 metų antroje pusėje. Tikslesni įsigijimo terminai paaiškės sėkmingai pabaigus viešojo pirkimo procedūras.
„Šiomis investicijomis visam šalies transporto sektoriui padėsime siekti Europos Sąjungos Žaliojo kurso įsipareigojimų. Vien praėjusiais metais pervežėme 3,7 mln. tonų grūdinių kultūrų, iš jų beveik 2,3 mln. tonų – klientams Lietuvoje. Pervežimų apimtys ateityje, tikėtina, toliau didės, kadangi visos Europos šalys dėmesį kreipia į geležinkelius – vieną žaliausių prekių transportavimo būdų“, – prognozuoja E. Šimė.
Primenama, kad ES Žaliojo kurso įsipareigojimai numato, jog iki 2030 metų apie 30 proc. daugiau kaip 300 km keliais pervežamų krovinių turės būti gabenami aplinkai draugišku transportu.