Grupės bendrovės ir toliau kryptingai ir nuolat dirbs, kad kartu su kitomis institucijomis užkirstų tam kelią. Taip pat – LTG jau yra parengę ir įgyvendina specialią programą, užtikrinsiančią atsparumą nuo Rusijos.

„Lietuva yra nepakantumo agresoriams pavyzdys pasaulyje, tad LTG yra ir privalo toliau būti to dalimi. Bandymai apeiti sankcijas yra nepagarba Lietuvai ir kiekvienam jos žmogui. Tarptautinių sankcijų kontrolė bendrovės veiklos srityje yra tiek jos indėlis į nacionalinį saugumą, tiek ir aiški vertybinė kryptis tolimesnei veiklai“, – sakė LTG valdybos pirmininkas Kęstutis Šliužas.

Anot jo, įmonių grupė aktyviai kovoja su bet kokiu sukčiavimu, o sankcijų kontrolės atveju budrumas yra ypatingai padidintas: glaudžiai bendradarbiaujama su kitomis už sankcijų kontrolę atsakingomis institucijomis, reaguojama į nuolat kintančias aplinkybes ir sankcionuojamų subjektų elgesį.

K. Šliužas akcentuoja, kad principinga kova su bandymais apeiti sankcijas yra tik dalis nuoseklios LTG integracijos į Vakarus.

„Šis atvejis dar labiau mobilizavo už sankcijų įgyvendinimą atsakingą komandą: tobulinama tiek krovinių, tiek ir dokumentų klastojimo kontrolės sistema. Užtikriname, kad šiuo laikotarpiu padarysime viską, kas nuo mūsų priklauso, kad finansinę naudą agresoriams nešantys kroviniai į mūsų šalį geležinkelio bėgiais nepatektų“, – sakė K. Šliužas.

Jis pažymi, kad sustabdyti kroviniai ir teisėsaugai perduota informacija yra prasmingo LTG, valstybės institucijų ir nepriklausomos žiniasklaidos bendradarbiavimo rezultatas, ir kviečia toliau visas šalis veikti kartu siekiant bendro tikslo.

Jam antrina LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas, pažymintis, kad skirtingų institucijų ir organizacijų partnerystė yra tiesiausias kelias sankcijų kontrolei užtikrinti.

„Esame atviri ir siekdami šio tikslo aktyviai bendradarbiaujame su visomis sankcijų kontrolę užtikrinančiomis organizacijomis. Nuo pat metų pradžios atidžiai stebėjome situaciją, rinkome įrodymus apie galimus mėginimus apeiti sankcijų kontrolę ir atidavėme juos teisėsaugai – į Vilniaus apygardos prokuratūrą kreipėmės jau du kartus“, – sakė E. Lazauskas.

Didelis visų institucijų dėmesys šiai temai ir sėkmingas jų visų bendradarbiavimas užtikrino, kad apie 3000 tonų krovinio buvo sustabdyta, atmesta 16 paraiškų vežti krovinius bei pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Efektyviai reaguoti į susidariusią situaciją LTG grupei leido dar praėjusiais metais priimti sprendimai stiprinti strateginę valdyseną ir verslo atsparumą. Vienas iš jų – sukurta verslo atsparumo direktoriaus pareigybė. Verslo atsparumo direktorius pavaldus LTG generaliniam direktoriui ir yra atsakingas už Grupės kibernetinį saugumą, rizikų valdymą ir prevenciją. Tarp šių klausimų – ir atitiktis sankcijų reikalavimams.

Siekiant stiprinti įmonių grupę šiuo aspektu peržiūrimi pajėgumai, kurie yra reikalingi sankcijų kontrolei užtikrinti. Šiuo metu dalis sankcijų patikrų yra automatizuotos – įdiegti joms atlikti reikalingi instrumentai. Tuo pačiu vykdomos ir specializuotos partnerių patikros.

„Suintensyvėjęs bandymas apeiti sankcijas šių metų pradžioje dar labiau padidino ir mūsų budrumą. „LTG Cargo“ po neeilinio bendrovės valdybos posėdžio nedelsiant imasi veiksmų ir visiems kroviniams, tiek vykstantiems iš Baltarusijos, tiek ir iš kitų šalių, atliks ypatingai detalias patikras. Bendradarbiaudami su muitine ir kitomis institucijomis tikrinsime, seksime, analizuosime kiekvieną bent mažiausią abejonę sukelsiantį krovinį“, – sakė E. Lazauskas.

Anot jo, tarptautinių sankcijų užtikrinimas – tik vienas iš žingsnių LTG atsparumo didinimo ir atsiribojimo nuo Rusijos ir Baltarusijos procese. Įmonių grupė visais aspektais atliepia valstybės pasirinktą kryptį ir Susisiekimo ministerijos suformuotus strateginius tikslus judėti į Vakarus: nuo europinės vėžės – „Rail Baltica“ – projekto, kelionių į Lenkiją iki technologinių ir IT sprendimų, kurie leis visiškai atsiriboti nuo Rusijos. Bendrovė jau parengė ilgalaikę programą „Free Rail“, kurios tikslas – sukurti ir įgyvendinti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, pagrįstą ES geležinkelių standartais ir geriausia praktika.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją