„Su vyru dažnai keliaujame į masinius koncertus. Dabar žinomiausių žvaigždžių koncertai dažniausiai vyksta Kaune, „Žalgirio arenoje“. Tačiau pastebėjome, kad nuvykus į koncertą be savo automobilio, gali kilti problemų dėl grįžimo namo. Viešasis transportas į Vilnių vėlų vakarą nebevažiuoja“, - skundėsi sostinės gyventoja Inga.
Patikrinus Kauno autobusų stoties tvarkaraštį, tuo įsitikinti nesunku. Paskutinis autobusas išvyksta 21.30 val.; į Klaipėdą ar Panevėžį – 20.00 val.; Šiaulius – 20.05 val. Nepralinksmina ir traukinių tvarkaraščiai: paskutinis traukinys į Vilnių stotį palieka 21.16 val.; į Klaipėdą – 17.54 val. Į Šiaulius vienintelis traukinys išvyksta 14.53 val.
Sudėtinga po vakarinių renginių grįžti ir iš Vilniaus. Paskutinis autobusas į Kauną iš autobusų stoties išjuda 22.45 val., traukinys – 20.40 val. Į Klaipėdą paskutinis autobusas išrieda – 22.45 val., į Šiaulius – 19.27 val., į Panevėžį – 22.45 val. Traukiniai paskutinius keleivius iš sostinės į Klaipėdą ir Šiaulius surenka 17.40 val.
Tikisi problemą išspręsti iki kito sezono
„Žalgirio arenos“ renginių vadovas Renatas Načajus teigė, kad problema dėl transporto iš vakarinių renginių yra žinoma. „Vyksta diskusijos. Tikimės, kad naujam sezonui pavyks išspręsti šitą problemą“, - sakė pašnekovas.
Pasak jo, kauniečiams sunkumų grįžti po vėlyvų renginių iš arenos nėra. „Kauno savivaldybė specialiai prieš renginius skiria specialų transportą, kuris išvežioja skirtingomis kryptimis“, - sakė R. Načajus.
Tačiau su tarpmiestiniu transportu yra sunkiau. „Bendradarbiaujame su organizatoriais. Jie kartais suorganizuoja papildomą transportą, kuris veža iš ir į Vilnių ar kitus miestus“, - tikino arenos atstovas.
Pasak renginių vadovo, kol kas konkrečių susitarimų su savivaldybe ar tarpmiestiniais vežėjais nėra, tačiau kaip tik vyksta derybos.
Labiau rūpintis turėtų savivaldybės
Koncertų organizatoriaus „Makroconcert“ komunikacijos vadovas Aivaras Gelžinis patvirtino, kad kartais koncertų svečiams pervežti yra samdomi specialūs autobusai. „Ypač, kai perkeliamas koncertas iš mažesnės salės į didesnę. Ne visi žmonės išgirsta informaciją. Tais atvejais organizuojame pervežimą iš vienos arenos į kitą“, - teigė jis.
Pasak pašnekovo, specialaus transporto užsakymas itin aktualus sporto varžyboms: publika yra pakankamai jauna ir gali dar neturėti savo transporto.
Pašnekovas teigė, kad kitų Europos šalių sostinėse po didžiulių koncertų kursuoja papildomi metro ar autobusų reisai. Tuo pasirūpina miestų savivaldybės. „Tačiau tokia praktika dažniausiai taikoma, kai žiūrovų skaičius viršija 50 tūkst. Lietuvoje turime tik Vingio parką, kur tiek žmonių sutilptų“, - pabrėžė pašnekovas.
Transportas – ne koncertų organizatorių kompetencija
Koncertų organizatoriaus „BDG Music Group“ marketingo vadybininkas Ignas Dirma teigė, kad Kaune koncertus organizuoja, nes „Žalgirio arena“ vienintelė vieta, kurioje gali tilpti 15 tūkst. žmonių.
Pašnekovas teigė, kad susisiekimo klausimu nesidomėjo, bet tiki, kad žmonės dažniausiai susisiekia vieni su kitais ir užsisako autobusus. „Į „Red Hot Chilli Pepers“ koncertą buvo atvykę daugybė užsakytų autobusų. Kartais tokiu autobusu atvykti gali būti net pigiau“, - spėjo jis.
„Žinoma, yra žmonių, kurie nori atvažiuoti viešuoju transportu ir grįžti taip pat. Tuo atveju, tai ne mūsų kompetencija spręsti, ką jie po koncerto daro“, - teigė I. Dirma.
Bandymų buvo, bet nepasiteisino
Gintautas Pakusas, „Kautra“ marketingo direktorius, pasakojo, kad bandymų kursuoti specialiais reisais po renginių „Žalgirio arenoje“ bandyta, tačiau tai nedavė norimų rezultatų.
„Mes eksperimentavome. Organizavome specialius reisus Europos krepšinio čempionato metu. Turėjome juokingus žmonių skaičius. Čempionato metu į vieną pusę susirinkdavo iki 30 žmonių. Dauguma jų buvo užsieniečiai ir bilietus nusipirkę iš anksto“, - bandymo patirtimi dalijosi pašnekovas.
„Kautra“ atstovas pastebėjo, kad šalies gyventojai dažnai pasiskundžia nepatogiais reisais ar viešuoju transportu, tačiau, kai sudaromos sąlygos juo naudotis, kalbos lieka kalbomis.