Seimo Vyriausybės valandoje ketvirtadienį R. Masiulis sulaukė klausimo iš socialdemokrato Juozo Oleko dėl automagistralės nuo Marijampolės iki pasienio specialiojo plano.
R. Masiulis atsakydamas aiškino, kad Europoje yra įprasta, jog, statant automagistralę, joje turi būti išlaikomas jos greitis. Jeigu, pasak ministro, nuo automagistralės daromi dažnesni nuvažiavimai negu kas 5 km, joje turi būti ribojamas greitis.
„(Labiausiai piktinasi. - ELTA) degalinių savininkai, nes dalis jų nori nuvažiavimų tiesiogiai į degalines. Plane padaryta, kad kas 5 km bus nuvažiavimai į jungiamuosius kelius ir prie jungiamųjų kelių bus galimybė visoms degalinėms plėtoti ne tik degalinių verslą, bet statyti ir poilsio vietas, automobilių stovėjimo vietas - taip, kaip daroma visoje Europoje“, - sakė susisiekimo ministras.
Pasak jo, patenkinus dabartinius prašymus, lygių sąlygų nebūtų.
„Jeigu patenkintume prašymus, kuriuos turi tos kelios degalinės savininkų įmonės, tai vieni gaus nuvažiavimus, kiti negaus, nes dažniau nei kas 5 km negali daryti. Čia bus visiems vienodos sąlygos. Tikrai nenukentės interesai“, - kalbėjo R. Masiulis.
Dažni nuvažiavimai, kaip pastebėjo ministras, „numuša“ greitį, ir taip padidinama autoįvykių rizika.
Tuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešime teigia, kad praėjusių metų birželį įvyko keli susitikimai su degalinių asociacijos atstovais ir visiems sąlygos tiko, tačiau birželį, pasak LAKD, keli tinklai pradėjo reikalauti išskirtinių sąlygų.
„Kelių direkcija tvirtai laikosi nuostatos, kad visiems turi būti sudarytos vienodos sąlygos pasiekti savo valdomus sklypus, sodybas ir kitus objektus. Tuo pačiu jungiamieji keliai užtikrins vienodas sąlygas visiems verslams vystytis ar net paskatins kurtis naujus. Pasaulinė praktika rodo, kad prie įrengiamų jungiamųjų kelių atsidaro kavinės, įrengiamos aikštelės su tualetais ir dušais, nakvynės vietos, kita infrastruktūra, tokiu būdu sukuriamos papildomos darbo vietos”, - nurodo Kelių direkcija.
Lrytas.lt, skelbė, kad ruožo rekonstrukcija kelia gyventojų ir vietos degalinių savininkų pasipiktinimą, nes rekonstrukcijos plane numatyta, jog į degalines šiame kelio ruože galėtų būti patenkama tik, pasak portalo, viadukais nuvažiavus nuo magistralės ir atstumą iki jų įveikus jungiamaisiais keliais.
Planą, kaip rašė portalas, parengė bendrovės „Kelprojektas” ir „Urbanistika” LAKD užsakymu.
Portalas skelbė, kad kilometre kelio ruože nuo Marijampolės iki sienos veikia 16 degalinių.
Ketvirtadienį Vyriausybės kanceliarija informavo, kad bus rengiamas nenumatytas posėdis, kuriame kviečiami dalyvauti Susisiekimo ministerijos, taip pat Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai, degalines valdančių bendrovių ir Lietuvoje veikiančių vežėjų atstovai. Ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio pavedimu Susisiekimo ministerijai taip pat nurodyta išnagrinėti degalinių valdytojų kreipimesi keliamus klausimus.
S. Skvernelis ketvirtadienį sakė, kad verslas, kuris gyvena iš paslaugų suteikimo, negali būti atkirstas nuo šio, pasak premjero, svarbaus kelio.
Kaip nurodo LAKD, per 2001-2017 metų laikotarpį šiame ruože įvyko 256 eismo įvykiai, kurių metu buvo sužeisti 332 žmonės, žuvo 79. Tai yra beveik 20 proc. visų žuvusiųjų „Via Baltica“ kelyje per minėtą laikotarpį, nurodo direkcija. 2018 metais šiame kelio ruože buvo užregistruota 11 techninių eismo įvykių, iš kurių 6 susidūrimai, 3 susidūrimai su gyvūnais.
Antradienį LAKD skelbė, kad šiuo metu yra baigiamas valstybinės reikšmės magistralinis kelio šio ruožo specialiojo teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas ir atliekamas specialiojo teritorijų planavimo dokumento sprendinių viešinimas.