Susisiekimo ministerija ne kartą yra išsakiusi ir nuogąstavimus dėl eismo saugumą įtakojančių grėsmių, liberalizavus techninės apžiūros sistemą“, – BNS gautame komentare cituojamas ministras.

R. Masiulio teigimu, sistemos liberalizavimas gali pareikalauti ir papildomų lėšų iš valstybės biudžeto bei padidintų korupcijos riziką, taip pat kiltų grėsmė, kad naujos paslaugą teikiančios įmonės telksis didžiuosiuose miestuose, o rajonuose ir nedideliuose miesteliuose bus uždarytos, nes dirbs nuostolingai ir bus uždarytos.

„Nereguliuojamas techninės apžiūros įmonių skaičiaus augimas, neužtikrinus tinkamos jų priežiūros, padidintų korupcijos apraiškų atsiradimo tikimybę, nes konkuruojančios dėl klientų įmonės gali pradėti nuolaidžiauti dėl techninės apžiūros atlikimo objektyvumo“, – teigia R. Masiulis.

Anot jo, sistemos liberalizavimas padidintų konkurenciją, tačiau kilti galėtų ir kaina, nes įmonės siektų pelno ir norėtų susigrąžinti investuotas lėšas.

„Atsižvelgiant į kaimyninių šalių patirtį yra didelė tikimybė, kad sudarius sąlygas naujoms įmonėms įsilieti į techninių apžiūrų paslaugų rinką, šios paslaugos kaina dėl konkurencijos ne sumažės, o padidės, nes naujos techninių apžiūrų įmonės sieks ne tik susigrąžinti investuotas nemažas lėšas, bet ir gauti pelną“, – sako ministras.

Taip pat ministras teigia įžvelgiantis galimų susitarimų techninės apžiūros paslaugą teikiančių įmonių rinkoje.

„Šių metų pradžioje mano įsakymu bendrai Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos grupei buvo pavesta įvertinti techninių apžiūrų kainų reguliavimo tvarką. Analizuojant informaciją buvo pastebėta įtariami susitarimai, apie kuriuos LTSA balandžio 30 dieną pateikė informaciją Konkurencijos tarybai“, – teigia R. Masiulis.

Konkurencijos taryba: padėtis techninės apžiūros rinkoje – ydinga

Konkurencijos taryba antradienį išplatintame pranešime teigė Vyriausybei siūlanti tobulinti techninės apžiūros paslaugos teikimo sistemą – atsisakyti šią paslaugą teikiančių įmonių skaičiaus ribojimo ir jų išdėstymo šalies teritorijoje.

„Svarstytina galimybė, ar skaidymas į zonas neturėtų būti apskritai panaikintas. O jeigu skaidymas dėl objektyvių priežasčių yra būtinas – ar suskaidymas neturėtų būti smulkesnis, tokiu būdu sudarant galimybes daugiau ūkio subjektų varžytis dėl veikimo konkrečioje zonoje“, – rašoma Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko pasirašytame dokumente.

Pagal šiuo metu esančią tvarką, kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną bendrovę, teikiančią techninės apžiūros paslaugą: Vilniaus regione – „Tuvlita“, Klaipėdos – „Transkona“, Alytaus – „Skirlita“, taip pat Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Telšių, Tauragės techninės apžiūros centrai (TAC).

Konkurencijos taryba mano, kad liberalizavus rinką – leidus techninės apžiūros paslaugą teikti sertifikuotiems servisams, padidėtų konkurencija ir atpigtų paslaugos kaina.

Taip pat liberalizavus rinką ir patobulintus esamą teisinį reglamentavimą, įgaliotos institucijos galėtų užtikrinti efektyvesnę paslaugų kokybės kontrolę.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)