„Vadovės atsistatydinimas buvo neišvengiamas - baigiasi jos kadencija. Naujam vadovui, tikimės, geriau seksis koordinuoti projektą, telkti visas puses, o ne skaldyti. Buvusiai vadovei prabilus apie vėlavimus „Rail Baltica“ projekto įgyvendinime, siūlytume jai pirmiausiai įvertinti bendros įmonės, kuriai ji vadovavo, vėluojančias veiklas ir jų poveikį projekto grafikui“, - komentavo R. Masiulis.

ELTA primena, kad ketvirtadienį europinio geležinkelio statybos projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančios bendros Baltijos šalių bendrovės „RB Rail“ vadovė B. Rubesa pranešė apie savo pasitraukimą.

Vėliau po sprendimo paskelbimo B. Rubesa surengė internetinę konferenciją, kurioje perskaitė ilgą rekomendacijų sąrašą, kaip, jos vertinimu, turėtų elgtis bendrovių vadovai ir politikai, kad „Rail Baltica“ projektas vyktų sklandžiai. Taip pat ji sakė mananti, kad po jos bendrovės vadovas turėtų būti ne iš Baltijos šalių. Šalių geležinkelių bendrovių vadovus ji kaltino žiūrint tik nacionalinių interesų, o dėl nesutarimų valdyboje ir iš to kylančių vėlavimų projekte esą jo gali nepavykti įgyvendinti laiku.

B. Rubesos kadencija turėjo baigtis spalio pabaigoje. „RB Rail“ stebėtojų tarybos sprendimu nuo ketvirtadienio laikinai vadovo pareigas pradeda eiti „RB Rail“ valdybos narys Ignas Degutis.

Nepasitikėjimą B. Rubesa „RB Rail“ Stebėtojų taryboje Lietuva ir Estija pareiškė vasario pradžioje dėl nesutampančių požiūrių į projekto įgyvendinimą. Latvijos atstovai taryboje susilaikė.

B. Rubesa po to išplatino pranešimą, kuriame interesų painiojimu ir neskaidrumu kaltino nepasitikėjimą ja pareiškusius Stebėtojų tarybos narius.

Susisiekimo ministras R. Masiulis vasario pabaigoje Eltai duotame interviu yra sakęs, kad B. Rubesos pozicija jam atrodo keista.

„Galbūt tiesiog vadovė atitrūko nuo realybės, nejautė tiek akcininkų, tiek valdybos pulso. Jeigu projekte mes pradedame diskutuoti asmenybių ambicijas, tai jau pasukome ne ta linkme. Reikia lokomotyvą vėl statyti ant bėgių, ir tikrai profesionalus aukšto lygio vadovas, nemanau, kad taip stipriai kabintųsi į kėdę“, - tuometę situaciją komentavo R. Masiulis.

B. Rubesos darbu atvirai nepasitenkinimą reiškė ir buvusi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė. Tuomet teigta, kad B. Rubesa kenkia projektui. Ja buvo nepatenkintas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. B. Rubesos kadencija turėtų baigtis rudenį. „RB Rail“ lygiomis dalimis valdo trijų Baltijos šalių geležinkelių įmonės. Lietuvoje tiesioginė akcininkė yra „Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė „Rail Baltica statyba“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)