„Kalbant apie automobilius, ši priemonė, praėjus visas procedūras, derinimus su visuomene, su socialiniais partneriais, turėtų prasidėti metų pabaigoje“, - „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ antradienį sakė aplinkos ministras.
Tuo metu kitas Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatytas priemones - kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie centrinės šildymo sistemos (CŠT) savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose - planuojama pradėti įgyventi nuo gegužės 10 d., kai bus paskeltas kvietimas gyventojams teikti paraiškas.
K. Mažeika pažymėjo, kad taršių automobilių priemonei įgyvendinti ištekliai - 30 mln. eurų - jau suplanuoti.
„Matysime, koks bus poreikis, visada galima papildyti iš kitų programų“, - komentavo aplinkos ministras.
Jis taip pat pridūrė, kad kompensacija atsisakiusiems taršių automobilių - tik viena iš priemonių, ir bus siekiama kompleksiškumo.
„Savivaldybės taip pat turės galimybę pasinaudoti finansine paskata, kaip apriboti taršių automobilių važinėjimą senamiesčiuose. Kalbame apie dar vieną įrankį - automobilių srauto analizė, kuri leidžia taršius automobilius identifikuoti eisime ir nukreipti į techninę apžiūrą, kur bus įvertinta jų būklė“, - teigė K. Mažeika.
Pasak jo, priemonių kompleksiškumas tikrai turėtų padaryti pokyti oro taršos rodikliuose.
ELTA primena, kad balandžio pabaigoje įsigaliojo Nacionalinis oro taršos mažinimo planas.
Pasak Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresniosios patarėjos Elenos Auglienės, įgyvendinant Oro taršos mažinimo planą bus išmokamos fiksuoto dydžio vienkartinės kompensacijos fiziniams asmenims, skirtos atsiskaityti už viešojo transporto paslaugas elektroninių bilietų sistemose arba įsigyti mažos taršos kriterijus atitinkantį lengvąjį automobilį tiems, kurie atiduos nustatytą laiką Lietuvoje eksploatuotą taršų lengvąjį automobilį kaip eksploatuoti netinkamą transporto priemonę.
K. Mažeika yra teigęs, kad vienkartinė kompensacija už taršaus automobilio atsisakymą siektų 1000 eurų.
Taip pat gyventojų lauks finansinės paskatos kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie CŠT savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose.
Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslas - apriboti nacionaliniu mastu iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamą į aplinkos orą sieros dioksido, azoto oksidų, amoniako, kietųjų dalelių ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių kiekį, siekiant įgyvendinti Lietuvai iškeltus iki 2020 m. ir 2030 m. tikslus, taip pat siekiant valdyti iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamų kitų oro teršalų kiekį, kad nebūtų viršijamas 1990 m. išmestas kiekvieno jų kiekis.