Pasak jos, tokią tvarką numato Europos Sąjungos direktyvos.
„Jos numato galimybę sumažinti C, CE kategorijų vairuotojų amžių iki 18 metų ir D kategorijos vairuotojų amžių iki 21 metų, su būtina sąlyga, kad vairuotojai turi būti įgiję pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius arba keleivius komerciniais tikslais“, – BNS teigė ministerijos atstovai.
Galimybė vairuoti vilkikus sulaukus 18 metų, pasak ministerijos, yra ir šiandien. Tačiau sumažinti minimalaus amžiaus be vadinamojo 95 kodo negalima pagal ES teisę.
„Linavos“ pasiūlymas prieštarauja direktyvos nuostatoms. Tačiau vadovaujantis galiojančiu reguliavimu 18 metų sulaukę asmenys turi galimybę dirbti vilkikų vairuotojais“, – teigia ministerija.
Kaip BNS teigė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andrius Burba, paankstinti vilkikų vairuotojų amžių iki 18 metų, o autobusų vairuotojų – iki 21 metų siūloma įvertinus tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) siūlymus.
„IRU šį klausimą kelia tarptautiniu lygiu, siekdama inicijuoti ir atitinkamus tarptautinių teisės aktų pakeitimus. Kodėl? Todėl, kad su tokia problema susiduria dauguma pasaulio valstybių, kur trūksta profesionalių tolimųjų reisų vairuotojų. Lietuva – ne išimtis“, – teigė „Linavos“ atstovas.
„Skirtumas tik tas, kad kitų šalių vyriausybės ir politikai, kurie priima sprendimus, kalbasi su transporto verslo atstovais ir drauge ieško sprendimų, kaip spręsti ne tik vairuotojų trūkumo problemą, bet ir kitus sunkumus. Deja, Lietuvos atsakingos institucijos negirdi mūsų ir bet kokius siūlymus, kaip spręsti verslui opias problemas, ignoruoja“, – pridūrė A. Burba.
Ministerija pažymi, kad visos ES valstybės narės privalo vadovautis Bendrijos direktyvomis ir nacionalinių teisės aktų nuostatos negali joms prieštarauti.
„Linava“ praėjusią savaitę kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydama trejais metais sumažinti vairuotojų amžiaus cenzą: vilkikų – iki 18 metų, o autobusų – iki 21 metų.