2007 m. atidarius Lečbergo tunelį, 2016 m. – Gothardo tunelį, šiemet naujojo geležinkelio kelio per Alpes projektas pasiekė galutinį etapą, pasibaigus Ceneri tunelio statyboms Šveicarijos pietiniame Tičino regione.
Šveicarijai vykdant naujo geležinkelių kelio projektą siekiama, kad susisiekimas tarp Šiaurės ir Pietų taptų paprastesnis ir greitesnis. Dėl šių tunelių turėtų paspartėti prekių pervežimas iš Šiaurės jūros uosto Roterdamo į didžiausią Italijos uostamiestį Genują prie Viduržemio jūros.
Tikimasi, kad dėl naujo geležinkelio kelio ženkliai sumažės Alpių keliais skubančių sunkvežimių.
Dėl 15,4 km ilgio Ceneri tunelio, kuris bus visiškai atidarytas gruodžio mėnesį, laiko sutaupys ir didžiausią Vakarų Europos kalnų grandinę norintys kirsti keliautojai. Pavyzdžiui, keliaujant traukiniu iš Ciuricho į Milaną kelionė dėl minėto tunelio užtruks net 40 min. trumpiau – tik tris valandas. Tokio tipo kelionės laiką jau gerokai sutrumpino 2016 m. atidarytas ilgiausias ir giliausias Gothardo tunelis po Alpėmis.
„Tai galutinė atkarpa, dėl kurios nuo šiol galėsime Alpes kirsti išilgai“, – ketvirtadienį tunelio atidarymo pristatymo žiniasklaidai metu sakė Šveicarijos geležinkelių generalinis direktorius Vincentas Ducrotas.