Nors Lietuvoje tokių maršrutų nėra daug, tačiau nuo šiol jei kelionė būtų atšaukta ar daugiau nei 90 minučių vėluojama išvykti, kai kelionės trukmė viršija 3 valandas, keleiviams turi būti pasiūloma užkandžių, maisto ir gaiviųjų gėrimų.
„Na, mūsų toliausi maršrutai yra į Palangą, Šventąją, Klaipėdą, Nidą, Skuodą, Mažeikius. Tad jeigu kokia situacija atsitiktų, keleiviais pasirūpintume, kad jie jaustųsi patogiai, šiltai, jeigu yra galimybės autobuse, jei ne – nugabentume į artimiausią kavinę, barą, kad keleivis galėtų gauti visą jam reikalingą pagalbą“, – sako UAB „Kautra“ Eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.
Vieni keleivių pervežimo įmonių vadovai sako, kad ypatingų sunkumų naujoji tvarka nesudarys, kiti pripažįsta jai nėra tinkamai pasirengę.
„Apgalvota viskas tikrai nėra. Įsivaizduokime, turime naktinius reisus ir jei sugenda autobusas, tai mums tas sąlygas įvykdyti bus neįmanoma. Jei tai kelionės užsienyje, į Lenkiją ar Vokietiją, jei miške sustojame, tai mes sprendžiame, kaip greičiau iš jo išvažiuoti, o ne ieškome maisto ir pan. Bet nutarimai yra, teks juos vykdyti“, – teigia UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanijos“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
„Apmokysime vairuotojus, kad mokėtų dirbti su neįgaliaisiais keleiviais, ko dabar reikalauja reglamentas, kaip ypatingą dėmesį jiems skirti. Turime ir autobusų nusipirkę, kad neįgaliųjų vežimėliai įvažiuotų į autobusą. Dar papildomai vairuotojams bus surengti mokymai, kad jie žinotų, kaip elgtis atitinkamoje situacijoje“, – tikina A. Periokas.
Pagal naująją tvarką vežėjai esant reikalui turės sumokėti ir už keleivių nakvynes viešbutyje. Už keleivio sužalojamą ar sugadintą bagažą į vežėjus bus galima kreiptis kompensacijų. Numatoma, kad kompensacija keleiviui žuvus ar jį sužalojus gali siekti apie 760 tūkstančius litų, už prarastą ar sugadintą bagažą – daugiau nei 4 tūkst. litų.