Nuo kitų metų sostinės gatvėse kursuos kelios dešimtys autobusų ir troleibusų, kuriuose įmontuotais įrenginiais bus fiksuojami kelių eismo taisyklių pažeidėjai.
Žurnalistams pristatydamas naujovę, Vilniaus mero patarėjas Povilas Poderskis pasakojo, kad šiandien nauju įrenginiu jau nufotografuotas pirmasis pažeidėjas. Duomenys apie jį bus perduoti policijai.
Kol kas pažeidėjus fotografuojantis įrenginys įmontuotas sostinėje 19 maršrutu kursuojančiame troleibuse. Vėliau jų bus daugiau – iš viso apie 30. Kadangi įrenginiai nėra stacionarūs, juos bus galima montuoti į vis kitus autobusus ir troleibusus.
„Skirtingai nei kituose miestuose, Vilniuje vaizdai bus analizuojami automatiškai, darbuotojams nereikės jų fiziškai peržiūrėti. Pagal GPS koordinates pats įrenginys nustatys, kada važiuojama A juosta, pradės filmuoti ir kai aptiks priekyje važiuojančią mašiną, nuskaitys jos numerius ir išsiųs sistemai kelias nuotraukas, kitą informaciją, kad būtų suformuotas protokolas“, – pasakojo patarėjas.
Jo teigimu, kol kas sistema testuojama, tikrinama, kaip ji atpažįsta numerius, ar nepainioja, pvz., „B“ raidės su „8“. Esą viską siekiama sureguliuoti taip, kad policija nebūtų užversta neteisingai suformuotais protokolais.
„Dar mėnesį viskas vyks pusiau automatiškai. Gautą informaciją peržiūrėsime, patikrinsime, ar nėra klaidų ir tik tada siųsime duomenis į policijos registrą. Jei gyvenimas parodys, kad sistema veikia korektiškai, jei klaidų tikimybė nedidelė, tada paleisime visiški automatiškai ir įsikišimo nereikės“, – aiškino P. Poderskis.
Jo teigimu, viešojo transporto įmonės ir vairuotojai teigiamai vertina naujovę.
„Manau, jiems tai naudinga ir jie supranta prasmę. Aišku, yra nuogąstavimų, kad įrenginius pavogs, išmuš autobuso ar troleibuso langą, ar bus dar kokių vandalizmo atvejų. Bet kalbant apie įrenginį, pats daiktas kainuoja apie 50 Eur – jame nėra nieko tokio brangaus. Na, jei pavogs, padarysime naują“, – kalbėjo patarėjas.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius vylėsi, kad vilniečiai supras, kodėl reikalinga tokia naujovė.
„Jos tikslas nėra išrašyti baudas, tikslas yra laiku važiuojantis viešasis transportas. Duomenys aiškiai rodo, kuriuose maršrutuose jis vėluoja, kuriuose nevėluoja. Tai, ką darome, paremta duomenų analize, ne šiaip susigalvojame tuos dalykus“, – tikino sostinės meras.
Jo teigimu, nauji įrenginiai bus naudingi ir pačiam viešajam transportui. Esą yra dvi pagrindinės priežastys, dėl ko vėluoja autobusai ir troleibusai. Pirma – tai spūstys, antra – transporto priemonių gedimai. Taigi, tikimasi, kad pradėjus fotografuoti A juostą užkemšančius automobilius, kad tokių pažeidimų bus mažiau ir viešasis transportas judės greičiau.
Beje, meras žadėjo netrukus pristatyti dar vieną naujovę – programėlę išmaniesiems telefonams, kuri padės paprastai užfiksuoti daugiabučių kiemuose neleistinai statomus automobilius. Tokius pažeidimus galima fotografuoti ir dabar bet su programėle tą esą bus galima padaryti paprasčiau.
Kita vertus, R. Šimašius pasakojo, kad daugiabučių gyventojai bus raginami tarpusavyje nuspręsti, kaip geriau statyti automobilius, o kada laikyti, kad jie pastatyti netinkamai ir būtina juos nufotografuoti bei pranešti policijai apie pažeidimą.