Seimo narys liberalas Simonas Gentvilas įregistravo kodekso pataisas, kuriomis siūloma numatyti, kokius keleivius vežėjas, atsakingas už perkėlimą keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos, turėtų įleisti į keltą pirmumo tvarka.
Pagal siūlomą projektą, tai gyvenamąją vietą deklaravę Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje asmenys ir automobiliai, kuriais jie važiuoja; neįgalieji ir jų nuosavybės ar kitokiu teisėtu pagrindu valdomi automobiliai, kuriuos jie vairuoja arba kuriais jie važiuoja; juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonės ir darbuotojai.
Siekiant sumažinti turistų, keliaujančių savo transporto priemone, skaičių ir taip sumažinti susidariusias eiles į keltus, pirmenybės teisę siūloma suteikti ir keleivius vežančioms tarpmiestinio ir tarptautinio reguliaraus susisiekimo reisų transporto priemonėms keliantis keltu per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos.
Taip pat projekte numatyta, kad pirmumo tvarka į keltą būtų įleistos tarnybos reikalais vykstantys greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, muitinės pareigūnų, Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių karių transporto priemonės. Jei Seimas pritartų, tokia galimybe galėtų pasinaudoti Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinės transporto priemonės, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys tarnybines funkcijas ir dirbantys darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje.
„Nėra teisinga, kai Neringos miesto gyventojai sezono metu turi stovėti bendroje eilėje su turistais, kad galėtų grįžti namo ar nuvažiuoti į darbą. Kai atvykstame vieną ar du kartus į Kuršių neriją atostogoms, galime sau leisti pastovėti ilgesnėje eilėje, tačiau vietiniams gyventojams gyvenimas dėl to sustoti neturėtų. Kodekso pataisomis siekiama užtikrinti, kad vietos gyventojai bei darbuotojai, tam tikros valstybinės tarnybos ir kiti asmenys, kurie dirba ar gyvena Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje ar Neringos mieste, nepatirtų sunkumų keliaujant namo ar iš jų, ypač sezono metu“,- sako kodekso pataisų iniciatorius Simonas Gentvilas.
Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko S.Gentvilo teigimu, Kuršių nerija - unikalus Lietuvos ir pasaulio kampelis, todėl turime jį puoselėti ir saugoti.
„Šiuo metu juo rūpinasi Kuršių nerijos nacionalinis parkas, tačiau tam skiriamų lėšų nepakanka. Vietiniai gyventojai skaičiuoja, kad sezono metu Kuršių neriją aplanko apie du milijonus žmonių, todėl natūralu, kad esant tokiam skaičiui turistų priežiūros poreikis didėja. Racionalu nuo kiekvieno atvykstančio į Kuršių neriją imti simbolinį mokestį, kad galėtumėme tinkamai prižiūrėti UNESCO saugomą vietą. Lankytojai neturėtų baimintis dėl to pabrangstančio bilieto už keltą, nes jo kainos ir toliau išliktų atidžiai prižiūrimos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos“ – teigė Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas S. Gentvilas.
Pasak jo, dabar minėto kelto kainas nustato AB „Smiltynės perkėla“. Jos skirtos kelto paslaugų kaštams padengti.
Įstatymo projektu S. Gentvilas siūlo 1 procentą nuo keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais per Kuršių marias tarifo kainos skirti Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.
„Kuršių nerija svarbi ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui. Sulaukiame 2 milijonų lankytojų per metus! Šie metai parodė, kad vis daugiau jų nori būti gamtoje. O pas mus po kojomis vien tik smėlis, kuris jautrus kiekvienam žingsniui. Tiek lėšų, kiek gauna direkcija, niekada neužteks tinkamai infrastruktūros priežiūrai, todėl prašome leisti prisidėti visiems. Bent po 10 centų“,- įstatymo pataisą komentavo Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser.
Šiuo metu įstatyme nėra reglamentuota jokia pirmumo tvarka įleidimo į keltus, keliančius per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos.
Taip pat nėra numatyta, kad dalis perkėlimo keltais kainos tarifo būtų skirta Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.
Kodekso pataisas teikia Seimo nariai S. Gentvilas, Virginija Vingrienė, Aistė Gedvilienė, Vytautas Kernagis, Linas Balsys.