Latvijos oro linijų „AirBaltic“ lėktuvas „Airbus A220-300“ trečiadienio naktį 00 val. 03 min. pakilo iš Rygos oro uosto ir turėjo skristi per Lietuvą ir kirsti Lenkiją, kad pasiektų Kosovo sostinę Prištiną.

Pakeliui orlaiviui teko 20 minučių praleisti Baltarusijos oro erdvėje.

„Oro navigacija“ lrt.lt portalui patvirtino, kad „AirBaltic“ lėktuvas iš tiesų buvo įskridęs į Baltarusijos teritoriją, o tai padarė siekiant išvengti audros.

Apie šį nutikimą „Delfi“ patvirtino ir pats „AirBaltic“. Kaip nurodė bendrovės atstovas spaudai Augusts Zilberts, maršruto pakeitimas buvo būtinas, kad būtų išvengta audros debesų, kurie aiškiai matomi konkretaus skrydžio „flightradar24“ įraše. Anot jo, perkūnija kėlė didelę grėsmę dėl krušos, turbulencijos ir žaibų pavojaus.

„Siekiant sušvelninti šią situaciją, Lietuvos skrydžių valdymo tarnybos dispečeriai buvo paprašyti susisiekti su Baltarusija ir gauti leidimą įskristi į jos oro erdvę. Leidimas buvo suteiktas, todėl orlaivis galėjo aplenkti audros debesis. Atsiradus pirmai galimybei orlaivis grįžo į ES oro erdvę. Tokie veiksmai ekstremaliose situacijose numatyti ICAO taisyklėse“, – paaiškino A. Zilberts.

„AirBaltic“

Pasak jo, po skrydžio kapitonas pateikė skrydžio saugos ataskaitą, kuri užregistruota „AirBaltic“ pranešimų sistemoje, o atsakingos priežiūros institucijos buvo informuotos pagal standartinę procedūrą.

„Skrydžių, įgulos ir orlaivių sauga bet kokiomis sąlygomis yra svarbiausias „AirBaltic“ prioritetas. Taip pat pažymėtina, kad ir Rusijos valdomi orlaiviai į Latvijos ir Lietuvos oro erdvę patenka vengdami perkūnijos“, – pakomentavo A. Zilberts.

ES teritorijoje veikiančioms oro linijoms draudžiama naudotis Baltarusijos oro erdve nuo tada, kai 2021 m. gegužės 23 d. Minske buvo priverstinai nutupdytas „Ryanair“ lėktuvas, kuriuo skrido Baltarusijos opozicijos veikėjas Ramanas Pratasevičius.