Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius trečiadienį susitiko su Neveronių ir Pabiržio gyventojais ir pasiūlė aptarnavimo centrą ir europinio standarto 1435 mm vėžės geležinkelio kelyną įrengti rekonstruotame 1520 mm vėžės Palemono kelyne.
„Manau, kad susitikimo metu buvo rastas abiem pusėms priimtinas sprendimas. Pasirinkus šį variantą, galės būti patvirtintas vietos gyventojams priimtinas su „Rail Baltica“ susijęs specialusis planas, taip pat bus išvengta papildomų rūpesčių ir netgi grėsmės prarasti Lietuvai skirtas europines lėšas projektui įgyvendinti“, – pranešime spaudai sakė R. Sinkevičius.
Šiuo metu rengiamame linijos nuo Kauno iki Latvijos sienos specialiajame plane buvo numatyta europinę vėžę tiesti esama linija Kaunas–Jonava, Neveronių ir Pabiržio kaimuose įrengiant vagonų ir lokomotyvų aptarnavimo centrą ir 1435 mm pločio vėžės kelyną.
Vietos gyventojai nesutiko ir pasiūlė nukelti centrą ir kelyną į miškingą teritoriją šalia Kauno laisvosios ekonominės zonos.
Anot ministerijos, šis variantas būtų sukėlęs daug sunkumų, nes tektų parengti naujus sprendinius, atlikti papildomus geologinius ir archeologinius tyrimus, poveikio aplinkai vertinimą, specialiojo plano ir aplinkos vertinimo viešinimo procedūras - tai užtruktų apie metus, reikėtų papildomų lėšų, „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas vėluotų ir Lietuva galėtų prarasti ES finansavimą.