Susidūrusi su didžiulėmis skolomis, susidariusiomis įgyvendinant ambicingą plėtros programą bei dėl COVID-19 pandemijos, paralyžiavusios pasaulinį oro eismą, trečioji pagal dydį Europos pigių skrydžių bendrovė šiuo metu kovoja dėl išlikimo.
Airijos teismas pirmadienį leido bendrovei ir keliems jos padaliniams Airijoje kreiptis dėl apsaugos nuo bankroto pagal procedūrą, panašią į numatytąją JAV Bankroto kodekso 11 skyriuje, numatančią bendrovių restruktūrizavimo galimybę.
„Papildomas restruktūrizavimo procesas pagal Norvegijos įstatymus bus naudingas visoms šalims ir padidins sėkmingo rezultato tikimybę“, – sakoma bendrovės vadovo Jacobo Schramo pranešime.
„Mūsų tikslas yra išsaugoti darbo vietas įmonėje ir prisidėti užtikrinant ypatingos svarbos infrastruktūros ir vertės kūrimą Norvegijoje“, – pridūrė jis.
Laukdama, kol visame pasaulyje prasidės vakcinacija nuo COVID-19, padėsianti normalizuoti keliones oru, „Norwegian Air Shuttle“ praėjusią savaitę pristatė gelbėjimo planą, kuriame numatyta sumažinti orlaivių parką, konvertuoti skolas ir išleisti iki 4 mlrd. kronų (374,5 mln. eurų) dydžio teisių emisiją.
Akcininkai balsuos dėl plano patvirtinimo neeiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime gruodžio 17 dieną.
Bendrovė, tapusi pigių tolimų skrydžių sektoriaus pradininke, veikia nuostolingai nuo 2017 metų, o jos skola rugsėjo pabaigoje siekė 48,5 mlrd. kronų.
Šiuo metu tik šeši iš 140 orlaivių, eksploatuotų šių metų pradžioje, vis dar naudojami vidaus skrydžiams Norvegijoje ir dirba tik 600 darbuotojų iš buvusio 10 000 darbuotojų personalo.