„Nustatytos specialios bepiločių orlaivių naudojimo sąlygos leis išskirti juos iš visų kitų orlaivių, kuriems taikomi griežti reikalavimai, todėl bus paprasčiau derinti skrydžius Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių aerodromų skrydžių valdymo zonose. Tai itin svarbu Vilniuje, nes beveik visa miesto teritorija patenka į tarptautinio oro uosto aerodromo skrydžių valdymo zoną, o Vilniuje ypač daugėja inovatyvių iniciatyvų šiam segmentui vystyti“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Palankesnės sąlygos bepiločių orlaivių skrydžiams sudaromos atsižvelgiant ne tik į didėjantį poreikį ir susidomėjimą juos naudoti įvairiems inovatyviems projektams, bet ir siekiant sukurti saugią aplinką šiai veiklai ir kitiems oro eismo dalyviams.
Papildytame Aviacijos įstatyme nustatyta, kad maksimaliai leistinus aukščius bepiločių orlaivių skrydžiams tarptautinių oro uostų aerodromo skrydžių valdymo zonoje nustatys oro eismo paslaugas teikianti VĮ „Oro navigacija“, o šių orlaivių skrydžiai virš maksimaliai leistinų aukščių bus leidžiami tik juos suderinus su VĮ „Oro navigacija“ ir juos vykdant įmonės nustatytomis sąlygomis.
Panašios sąlygos ir reikalavimai bepiločių orlaivių skrydžiams anksčiau buvo nustatyti 2014 m. Civilinės aviacijos administracijos patvirtintose Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse. Tačiau priėmus Europos Sąjungos reglamentą, susijusį su daugeliu šiose taisyklėse buvusių aspektų, praėjusių metų pabaigoje taisyklės buvo pripažintos netekusiomis galios, o bepiločių orlaivių naudotojams beveik neliko supaprastintų sąlygų vykdyti veiklą aerodromo skrydžių valdymo zonose. Priimti Aviacijos įstatymo pakeitimai leidžia išspręsti kilusią problemą.
Kiti Aviacijos įstatymo pakeitimai skirti didesnei skrydžių saugai ir oro uostų saugumui bei palankesnėms sąlygoms aviacijos veiklai – kibernetiniam saugumui stiprinti, užsienio šalių orlaivių skrydžių teisiniam reguliavimui patobulinti, Lietuvos aviacijos verslo administracinei ir mokestinei naštai mažinti.