Įmonės išplatintame komentare žiniasklaidai pabrėžiama, kad nutekėję duomenys gali atspindėti vidinius nustatymus, o oficialūs planai bus skelbiami jų svetainėje.

„Minėtų pokyčių komentuoti negalime, nes jie nėra planuojami – nutekėję duomenys galimai atspindi tik vidinius nustatymus tuo metu. (...) Žemėlapiuose nurodyti pokyčiai nėra patvirtinti, tai yra darbinis failas, kuris yra nebaigtinis. Visus viešojo transporto planus oficialiai patvirtintus skelbiame judu.lt svetainėje“, – rašoma „Delfi“ perduotame komentare.

Susiję straipsniai

Kaip skelbiama paviešintuose internete planuose, kai kurie pokyčiai turėtų įsigalioti dar šių metų IV ketvirtį. Vienas įdomesnių pokyčių – bus keičiama 3G maršruto trasa. Autobusas nebevažiuos iki Fabijoniškių žiedo. Vietoj to, jis savo maršrutą tęs Ukmergės gatve, vėliau suks Perkūnkiemio link ir savo trasą baigs Skalvių stotelėje. Vietoj 3G, į Fabijoniškių žiedą dar šiemet keleivius turėtų vežti 5 autobusas. Jis irgi pakeis maršrutą ir nebevažiuos iki Skalvių stotelės.

Taip pat numatoma, kad 52 autobusas nebevažiuos iki miesto centro, jis savo trasą baigs Šeškinėje. Tiesa, bus pristatytas naujas 52A maršrutas, kuris žmones veš iki „Akropolio“. Vis dėlto jo paleidimo data numatyta 2028-aisiais metais.

„Didžiausi viešojo transporto maršrutų pokyčiai numatomi nuo 2026 m. pabaigos, įvykus viešojo transporto keleivių vežimo paslaugų konkursui.

Gyventojus ir keliaujančius Vilniuje dar ne kartą informuosime apie būsimas permainas. Artimiausiu metu pasidalinsime maršrutų bei tvarkaraščių pokyčiais, kurie planuojami sostinėje balandį“, – komentuoja Arnas Misiūnas, JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovas.

Didieji pokyčiai – 2026-2028 metų laikotarpiu

Daugiau pokyčių šiems metams nėra numatyta. Dauguma jų įsigalios nuo 2026 iki 2028 metų. Tad kas numatoma tuo laikotarpiu?

Planuojama panaikinti 2 autobusą, vietoj jo į Vikingų slėnį pradės važiuoti 88 maršrutas.

Taip pat keisis 1 autobuso maršrutas – jis kursuos Kapsų gatve.

56 autobusas pakeis savo galutinę stotelę. Vietoj Fabijoniškių žiedo, važiuos iki Kaimelio žiedo. Maršrutas centro link bus pakeistas – autobusas pagal planuojamus pokyčius važiuos iki Karoliniškių.

Dideli pokyčiai lauks ir Pilaitės gyventojų: planuojama sukeisti 4G ir 30 autobusų trasas. Naujovė – pagaliau šį miesto rajoną pasieks pirmasis troleibusas. 1 autonominis troleibusas savo trasą pratęs iki pat Pilaitės. Tiesa, dėl šios priežasties nebevažiuos Karoliniškių link. Kaip nurodoma planuose, šis pokytis turėtų įsigalioti jau 2026 m. IV ketvirtį.

12 maršruto troleibusas bus panaikintas.

Kiti greitieji maršrutai irgi susilauks pokyčių. 1G ir 2G maršrutai bus pratęsti iki Liepkalnio. Tokiu būdu šie maršrutai baigs savo trasas ne Stotyje, o Liepkalnyje.

Tai tik keli esminiai pokyčiai, kuriuos per pastaruosius kelis metus numatoma įgyvendinti Vilniuje. Taip pat planuojami 7 nauji maršrutai, iš kurių 2 bus greitieji. Pirmasis važiuos iš Grigiškių per Gariūnus, Oslo gatve iki Vilkpėdės. Kitas greitasis maršrutas savo trasą pradės Stotyje per Drujos gatvę ir Žalgirio g. ir grįš atgal į Stotį.

Viešasis transportas
Viešasis transportas
FOTO: Dainius Labutis | Elta

JUDU planai viešai jau nebepasiekiami

„JUDU skelbia tik oficialiai patvirtintus maršrutų planus ir informuoja visuomenę apie planuojamus pokyčius“, – sako JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovas.

Šie pokyčiai kol kas nėra viešai prieinami gyventojams. Vis dėlto nutekintuose planuose jau yra pažymėtos visos stotelės, pro kurias važiuos autobusai ir troleibusai, pažymėtos naujos ir naikinamos trasos.

Kadangi bendrovė jau ne kartą minėjo, kad planuoja koreguoti, tankinti maršrutus, o planuose taip pat buvo ir naujų maršrutų įvedimas, šie planai, atrodo, dar labiau realūs. Be to, neseniai savivaldybė dalinosi planais pirkti 145 naujus elektrinius autobusus, o konkurso būdu bus pasirenkami nauji vežėjai.

„Turime parengę alternatyvius maršrutų planus, kuriuos pritaikome susidarius tam tikroms situacijoms ar poreikiams. Apie visus viešojo transporto maršrutų ir tvarkaraščių pokyčius iš anksto informuojame visuomenę“, – tvirtina Arnas Misiūnas.

Planuojama, kad iki 2030 m. bus pakoreguotos 46 esamų maršrutų trasos, taip pat bus dažninamas 44 maršrutų kursavimas, kad keleiviams stotelėse tektų laukti kuo trumpiau.

Žemėlapiais pasidalino vilnietis, anot kurio, informacija pirmiau buvo viešai prieinama puslapyje „arcGIS“, kuriuos galima rasti čia.

Pažymėti
Dalintis
Nuomonės