„Net ir karantino metu neišvengiama patyčių, o kai kurie verslininkai kaip įmanydami naudojasi situacija“, – pasipiktino Igoris.
Balandžio 12-ąją baigėsi panevėžiečio automobilio techninės apžiūros galiojimo terminas. Nelaukdamas, kada liks be teisės vairuoti savo ratus, vyras kitą dieną nuvarė mašiną į Rokiškį, kuriame pats dirba, apžiūros specialistams. Tačiau, kaip ir tikėjosi, dėl rastų technikos trūkumų automobilis apžiūros neperėjo.
„Kol viską sutvarkiau, praėjo dvi savaitės. Griežtojo karantino metu valdžia, žiniasklaida ragino likti namie, niekur nevažiuoti, karantinuotis. Kaip sąmoningi, atsargūs žmonės tą ir darėme, be to, ir ta apžiūra atrodė ne pats būtiniausias reikalas“, – prisimena I. Kuzmickis.
Nustebino data
Panevėžietis taip ir laukė geresnių laikų automobiliui iš naujo patikrinti. O kai gegužės 6-ąją, švelnėjant karantinui, prisiruošė, suprato, kad įkliuvo į naujų taisyklių spąstus.
„Nustebino reikalavimas iš naujo eiti techninę apžiūrą, nors karantino metu buvo žadėta kitaip. O ir mokėti jau teko nebe 5 eurus, kaip einant pakartotinai, bet visus 15, kaip pirmą kartą, nors tuos jau anksčiau buvau sumokėjęs. Pasakiau tikrintojams, kad taip neteisinga, tai šie atšovė dirbę visą laiką ir reikėjo atvažiuoti anksčiau“, – pasakojo Igoris.
O labiausiai jį apstulbino, kai apžiūros dokumentuose rado įrašytą termino pabaigą – ne kitų metų gegužės 6-ąją, o balandžio 12-ąją. Šio netikėtumo priežasčių, pasak pašnekovo, jam apžiūros specialistai nesugebėjo paaiškinti.
„Jeigu pensininkui automobilio TA pasibaigė būtent karantino metu, ir jis dėl koronaviruso grėsmės nusprendė mašiną susitvarkyti tik po kokių pusės metų, tai jam TA terminas tiek irgi sutrumpės? Čia normalu? Suprantu, kad per dieną gero įstatymo nepriimsi, bet norėčiau suprasti, kokia sprendimo atkelti TA apžiūros laiką atgaline data nauda?“ – stebisi I. Kuzmickis.
Tėra vykdytojai
Panevėžietis kreipėsi į Utenos TA centro, kuriam priklauso ir Rokiškio filialas, vadovą. Pastarasis klientui paaiškino, kad toks Vyriausybės sprendimas karantino metu ir sunku rasti argumentų, kodėl taip sugalvota. Tačiau direktorius Igorį patikino, kad dėl tokių nesklandumų kreipėsi ne vienas automobilininkas ir TA specialistai neturi jiems ką pasakyti.
„Jūs pakliuvote ant naujosios tvarkos kabliuko. Mes su kolegomis kaip tik apie tai diskutuojame – esame tik vykdytojai, skųsti reikėtų ministro įsakymą. Visiškai suprantu ir palaikau tuos, kurie ant kaladžių laiko mašiną, kol rizikos laikas pasibaigs, ir paskui jau atvarę į TA nuo tos dienos nori jos termino pradžios. Ne vienas jūs dėl to skundžiatės, o mes liekame kaltininkai“, – Igoris iki šiol saugo įrašą telefoninio pokalbio su Utenos TA centro vadovu.
Tą patį panevėžiečiui pakartojo ir Panevėžio TA centro atstovai.
Terminas sutrumpėja
„Svarstytinas įstatymas, bet jį sugalvojo ministras, o mes tik vykdytojai. Jei visuomenei tai atrodo nelogiška, tegu siunčia laiškus Vyriausybei“, – „Sekundei“ teigė Panevėžio TA centro vadovas Rimantas Liberis.
Jis neslepia, kad TA apžiūros atgalinė data nustebino ir daugiau panevėžiečių, kai kuriuos net papiktino. „TA terminas tokiais atvejais iš tiesų žmonėms sutrumpėja“, – patvirtino R. Liberis.
Jo teigimu, karantino pradžioje Panevėžio TA centras buvo gerokai ištuštėjęs, automobilininkai saugojosi koronaviruso. Bet dabar srautas centre jau vėl beveik toks pat kaip pernai pavasarį.
Saugo vairuotojus
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis paaiškino, kad automobilių savininkus piktinančios taisyklės galios visą karantiną ir dar mėnesį po jo. Kol kas apie nepasitenkinimą dėl atgalinės TA termino datos jis tvirtino negirdėjęs. Tokia tvarka, anot G. Šlėderio, sukurta, kad būtų apsaugoti tiek automobilininkai, tiek ir TA specialistai.
„Toks įsakymas priimtas stengiantis išvengti eilių TA centruose, kad į juos nevažiuotų asmenys iš rizikos grupių“, – pabrėžė direktorius.
Ir pati apžiūra, anot jo, pasikeitusi: leidžiami keli menki automobilio techninės būklės trūkumai. Pati mašina apžiūrima tuščia, be savininko ir keleivių, prieš apžiūrą išvėdinama. Daug kas įvertinama vizualiai, dokumentai šeimininkui perduodami lauke.
„Dabar ir pati TA palengvinta. Bet mūsų darbuotojams dėl to nėra lengva. Antai panevėžiečiai per patikrą net apsauginius skydelius užsideda. Niekam nėra patogu, bet reikia iškentėti“, – kalbėjo G. Šlėderis.
Jo duomenimis, pasikeitus taisyklėms, per balandį į TA centrus Lietuvoje atvyko ketvirtadaliu mažiau klientų nei ankstesniais metais tuo pačiu metu. Visgi karantino reikalavimams švelnėjant, vairuotojai vėl aktyvėja. Tačiau tikėtina, pasak G. Šlėderio, kad po karantino techninės apžiūros centruose nusidrieks ilgesnės eilės.