Palaikydama ne tik valstybėms politiniu požiūriu, bet ir milijonams keleivių svarbų Europos Audito Rūmų dokumentą, Keleivių teisių gynimo asociacija (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) primena, kad šios neteisėtos oro linijų praktikos aukomis nuo 2020 m. kovo iki 2021 m. kovo tapo dešimtys milijonų keleivių, nemaža dalis jų taip ir neatgavo pinigų už atšauktus skrydžius.
„Pandemijos metu, kai oro linijos gavo beprecedenčius gelbėjimo paketus iš savo vyriausybių, keleiviai negavo nieko. Finansinė pagalba oro linijoms ir kelionių organizatoriams buvo skirta iš mokesčių mokėtojų pinigų, tuo metu keleiviai-vartotojai buvo priversti tapti didelių bendrovių kreditoriais ir ne savo noru suteikti jiems paskolas be procentų”, – teigė portalo „OroSkundas.lt“, kurį valdanti bendrovė yra Keleivių teisių gynimo asociacijos APRA narė Lietuvoje ir padeda keleiviams ginti teises sutrikus skrydžiams, vienas įkūrėjų Balys Rimkus.
B. Rimkus pridūrė: „Jei vis dar turite už atšauktus skrydžius oro linijų įsiūlytus kuponus, turėtumėte žinoti – oro linijos privalo jums grąžinti pinigus ir dar nevėlu dėl to kreiptis”, – pažymėjo keleivių teises ginančios įmonės atstovas.
APRA asociacijos vertinimu, Europos Audito Rūmų priimta ataskaita, patvirtinanti ES oro keleivių teisių pažeidimus COVID pandemijos metu, turėtų tapti geru postūmiu stiprinant keleivių teises ir užkirsti kelią būsimiems oro linijų pažeidimams.
Keleivių teisių gynimo asociacija primena, kad skrydžiams sutrikus (pvz., kai oro linijos ilgam atideda planuotą skrydį ar jį atšaukia) Europos oro keleivių teises saugo ES reglamentas EB 261. Šis reglamentas yra vienas pavyzdinių Europos vartotojų teises saugančių teisės aktų, kuriuo siekiama suteikti tinkamą apsaugą oro linijų keleiviams.
„Nuo pat šio reglamento įsigaliojimo 2004 metais oro linijos nuolat bandė ieškoti būdų, kaip jį apeiti ir sutrukdyti keleiviams pasinaudoti jiems suteiktomis teisėmis. Vis dėlto tą padaryti oro linijoms tampa vis sudėtingiau, ir naujoji Europos Audito Rūmų ataskaita yra dar vienas didelis žingsnis stiprinant reglamentą bei visų keleivių teises”, – tvirtino „OroSkundas.lt“ atstovas B. Rimkus.