Spendžiant iš greičio – daugiau kaip 800 km per valandą – tai yra lėktuvas (maždaug toks būna lėktuvų kreiserinis greitis civilinėje aviacijoje). Kartu portale nurodomas ir orlaivio tipas („Gulfstream IV-SP“ (GLF4), iš kurio galima daryti prielaidą, jog tai vis dėlto yra privatus reaktyvinis lėktuvas. Daugiau informacijos nepateikiama. Į šį skrydį dėmesį atkreipė „Delfi“ skaitytojas.

Oro eismo valdymo ir ryšių bendrovė „Oro navigacija“ komentavo „Delfi“, kad šis orlaivis sankcijų režimo nepažeidė.

„Orlaivio registracijos šalis – Turkija (TCMAY), skrydis iš Minsko (Baltarusija) į Stambulą (Turkija), orlaivis skrido tuščias – be keleivių. Tokiems skrydžiams sankcijos nėra taikomos, dėl to orlaivis galėjo kirsti Lietuvos oro erdvę“, – teigiama atsakyme.

Toliau lėktuvas skrido virš Rumunijos.

Neaišku, kodėl orlaiviui reikėjo praskristi virš Lietuvos, kai tiesiau ir greičiau yra iš Baltarusijos vakarų kryptimi į Lenkiją. Galbūt lėktuvas dėl kokių nors priežasčių negalėjo įskristi į Lenkiją iš trečiosios šalies (tai yra, iš ne Europos Sąjungos), tačiau pastaruoju metu nebuvo pranešta apie papildomus Lenkijos ribojimus orlaiviams iš Baltarusijos.

„Oro navigacija“ nedetalizavo šio klausimo, bet atkreipė dėmesį, jog „Flightradar24“ tėra informacinio pobūdžio portalas.

„Kaip ir minėjome, orlaivio ir vežėjo registracijos šalis – Turkija , tai yra, šis orlaivis patenka į orlaivių kategoriją, kuriam ribojimai netaikomi – jis skrido skrydžių planuose nurodytais maršrutais.

Norime atkreipti dėmesį, kad „Flight radar“ programoje atvaizduojami duomenys ne visada tiksliai atkartoja orlaivių skrydžio informaciją ir trajektoriją. „Flight radar“ yra informacinė priemonė, o ne sertifikuota įranga“, – teigiama bendrovės komentare.

Gulfstream G450 GLF4, užfiksuotas Hamburge, Vokietijoje 2021 metais (analogiškas modelis)

Jeigu remsimės „Flightradar24“ nurodomu lėktuvo tipu „Gulfstream IV-SP“ (GLF4), pažymėtina, kad tai yra amerikiečių gamintojos „Gulfstream Aerospace“ verslo/privatiems skrydžiams skirtas lėktuvas.

Populiarus šioje klasėje orlaivis talpina 13 keleivių ir turi du kompanijos „Rolls Royce“ reaktyvinius variklius (TAY 611-8). „Gulfstream“ orlaivių linija buvo pristatyta 1985 metais, vėliau rinkai siūlytos įvairios modifikacijos, o IV-SP yra ketvirtoji.

Lietuvos Vyriausybė nuo 2021 metų gegužės 25 dienos uždraudė į Lietuvos oro uostus atvykti ir išvykti iš jų lėktuvams, jeigu jų skrydis vykdomas per Baltarusijos oro erdvę. Tuo metu Baltarusijos oro vežėjų naudojamiems orlaiviams draudžiama tūpti, pakilti ar skristi virš Europos Sąjungos teritorijos.

Taip Europos bendruomenė sureagavo į 2021 metų pavasario incidentą, kai Minske buvo priverstinai nutupdytas keleivinis aviakompanijos „Ryanair“ lėktuvas. Šiuo orlaiviu iš Atėnų į Vilnių skrido Baltarusijos aktyvistas Ramanas Pratasevičius, kuris nusileidus lėktuvui buvo sulaikytas kartu su tuometine jo drauge Sofija Sapega.

Lenkija taip pat 2021 metų gegužę uždarė savo erdvę Baltarusijos oro bendrovėms. O iš pastarojo meto incidentų galima paminėti pernai rugpjūtį į Lenkijos teritoriją įskridusius du Baltarusijos sraigtasparnius, jie dalyvavo karinėse pratybose. Vėliau, pernai rugsėjį, Baltarusija pranešė, kad lenkų straigtasparnis pažeidė jos oro erdvę, tačiau Varšuva neigė šia informaciją.

Pastebėjote neįprastą reiškinį ar situaciją, „Delfi“ kviečia dalintis savo istorijomis pilietis@delfi.lt.