Alexandre'as de Juniacas, Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) generalinis ir vykdomasis direktorius, perspėjo, kad atnaujinus aviacijos paslaugas, vyriausybės ir sveikatos apsaugos institucijos įves griežtas naujas taisykles, skirtas sumažinti COVID-19 plitimą.
Aviacijos žodyne atsirado dvi naujos sąvokos: „praretinimas“ ir „neutralizavimas“. Pirmasis apibūdina keleivių skaičiaus mažinimą, bandant išlaikyti socialinę distanciją ankštame keleivinio lėktuvo salone; antrasis – vietų, kurios privalo likti neužimtos, nustatymas.
Pasak A. De Juniaco, „praretinimas, kai to reikalauja civilinė aviacija ir sveikatos apsaugos tarnyba, trumpųjų nuotolių orlaiviuose bus įgyvendinamas neutralizuojant po vieną vietą tarp dviejų sėdynių eilių“.
„Ryanair“ lėktuve, paprastai talpinančiame 189 keleivius, atlaisvinus vidurines sėdynes bus galima susodinti tik 126 keleivius.
„Tai reiškia, kad oro linijoms, vykdančioms trumpųjų nuotolių skrydžius, teks keisti verslo modelį“, – pažymėjo IATA vadovas.
Jei oro linijų būtų reikalaujama sumažinti keleivių skaičių trečdaliu, o visa kita nesikeistų, kaina pakiltų 50 proc. Tačiau tikslus kainų kilimas priklausys nuo pasiūlos ir paklausos: gali būti, kad vežėjai sumažins savo pajėgumus, tikėdamiesi lėto augimo.
JAV oro vežėjas „Alaska Airlines“ jau dabar įgyvendina praretinimo procesą, užblokuodamas vidurines sėdynes didesniuose lėktuvuose ir vietas šalia praėjimo mažesniuose.
„Jei skrydžio dieną jausitės nepatogiai dėl atstumo tarp jūsų ir kitų keleivių, mes perkelsime jus į kitą skrydį arba grąžinsime pinigus“, – teigia vežėjas.
Civilinės aviacijos administracijos gairėse nurodoma, kad orlaivių tualetai privalo būti išvalyti po to, kai buvo panaudoti 10 kartų.
Oro linijos negali parduoti paskutinių trijų eilių tarptautiniuose skrydžiuose, nes jos turi būti „rezervuotos kaip karantino zona galimoms kritinėms situacijoms skrydžio metu“.
Gairėse pridedama: „Tualetas orlaivio gale, dešinėje pusėje, turėtų būti skirtas tik tiems, kuriems nustatytas karantinas.“
Vienas skrydžio palydovas bus paskirtas prižiūrėti keleivį ir „turėtų susilaikyti nuo artimo kontakto su kitais įgulos nariais“.
Tuo tarpu Kinijos civilinės aviacijos administracija (CAAC) įvedė „reikalavimus, kuriais siekiama užkirsti kelią įsivežtiniams atvejams ir atkryčiui šalyje“, skrydžiams į Kinijos Liaudies Respubliką ir jos ribose.