Lenkijos oro linijų bendrovė „LOT Polish Airlines‟ savo svetainėje nurodo, jog paskutinis skrydis Vilnius – Londonas (Sitis) iš karalystės sostinės į Lietuvą numatytas gegužės 31 dieną.

Lietuvos oro uostai (LTOU) komentuoja „Delfi‟, kad vyksta derybos dėl skrydžių tąsos bent iki rudens.

„Skrydžių krypties bilietų pardavimai viešai nurodyti vykdyti iki birželio pradžios. Tačiau šiuo metu vyksta aktyvios derybos su oro bendrove, kad skrydžiai būtų pratęsiami ir vyktų iki šių metų rudens.

Primename, kad Londono Sičio skrydis yra remiamas biudžeto lėšomis kaip strategiškai svarbus valstybei, jis buvo pradėtas vykdyti dar 2019 metais‟, – sako Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas.

Pati kompanija LOT komentuoja „Delfi“, kad tariasi su Lietuvos atstovais.

„Šiuo metu kalbame su Lietuvos atstovais apie galimybę pratęsti VNO-LCY (Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų – red.) maršrutą. Informuosime apie pasikeitimus. O dėl kitų skrydžių iš Lietuvos – jokių didesnių pokyčių nenumatome“, – teigia bendrovė.

Didysis Benas, Londonas.

Ministerija: norima pratęsti 5 mėnesiams

Ekonomikos ir inovacijų ministerija sakė naujienų portalui, kad 2019 metais sudaryta sutartis dėl skrydžio paslaugų Vilnius – Londono Sitis galioja iki 2023 metų gegužės mėn. Tačiau 2020 metais COVID-19 pandemija sustabdė skrydžių sektorių ir kompanija neteikė paslaugų 5 mėn.

„Atsižvelgiant į tai, šiuo metu vyksta sutarties rengimas ir derinimas dėl sutarties pratęsimo 5 mėnesiams. Šių metų biudžete Vilniaus–Londono skrydžių paslaugai suplanuoti apie 3,5 mln. eurų, tačiau kiek tiksliai gaus vežėjas, priklausys nuo šio maršruto vykdymo finansinių rezultatų. Kompensacijos dydis –  konfidenciali informacija‟, – teigiama komentare.

Susisiekimo ministerija sako, kad planuojama, jog dabartinė viešųjų paslaugų teikimo (PSO) sutartis su oro linijų bendrove LOT dėl minėtos krypties galėtų būti maksimaliai pratęsta iki šių metų spalio 1 dienos – tokiam laikotarpiui, kokiam buvo sustabdytas skrydžių vykdymas COVID-19 pandemijos metu.

„Skelbti naują konkursą ir sudaryti naują PSO sutartį šiame maršrute nebūtų galima dėl „Brexit“ apribojimų. Nors iki „Brexito“ galiojusias sutartis buvo leista užbaigti, Jungtinė Karalystė jau trejus metus nėra ES narė, o PSO taikoma tik Bendrijos vidaus skrydžiuose, todėl verslui ir investicijų pritraukimui svarbių krypčių, įskaitant Londono krypties, skatinimas bus įgyvendinamas per rizikų pasidalijimo modelį‟, – teigia ministerija.

Padėjo sukurti 2000 darbo vietų

Lenkijos LOT laimėjo Lietuvos Vyriausybės 2018 metais skelbtą viešąjį konkursą, leidžiantį valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Maršrutas tapo sėkmingas ir labai populiarus, anksčiau skelbė Vilniaus oro uostas.

Kadangi Sičio oro uostas turi palyginti trumpą taką ir jame taikomos ypatingos kilimo ir tūpimo procedūros, tik keletas lėktuvų modelių gali čia vykdyti keleivinius skrydžius. Vienas tokių – „LOT Polish Airlines“ naudojamas „Embraer 190“, talpinantis 106 keleivius trijose klasėse.

Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 metų gegužės 1-ąją dieną, prekyba bilietais – prieš ketverius metus, 2019 metų sausio pabaigoje.

Dėl koronaviruso pandemijos aviacijos sektorius išgyveno rimtų iššūkių, tačiau 2020 metų rugpjūčio pabaigoje pranešta, kad LOT atnaujina skrydžius iš Vilniaus į Londono Sitį.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija penktadienį komentavo „Delfi“, kad verslo poreikius atliepiančio skrydžio į Londono Sitį atsiradimas reikšmingai pagerino Vilniaus susisiekimą oru.

„Tapome lengviau pasiekiami ne tik Jungtinės Karalystės investuotojams, bet ir JAV ir kitų šalių verslams, į Vilnių keliavusiems per Londoną. „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, investuotojai, kuriuos šis skrydis paskatino pasirinkti Lietuvą, šiai dienai jau yra sukūrę apie 2000 gerai apmokamų darbo vietų ir šis rodiklis turi potencialą padvigubėti, jei investuotojų planai įsigyvendins pilna apimtimi‟, – teigiama komentare.
Canary Wharf, Londonas

Susisiekimo ministerija 2019 pradžioje skelbė, kad darbas su Europos Komisija, siekiant ją įtikinti maršruto svarba, truko dvejus metus. Tuometinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad tai yra „ilgai laukta gera žinia Lietuvos verslo bendruomenei ir užsienio investuotojams“.

Vilniaus miesto savivaldybė komentuoja „Delfi“, kad nuo skrydžio Vilnius – Londono Sitis atidarymo 2019 metais trejus metus skyrė po 700 tūkst. eurų krypties rinkodaros skatinimui.

„Šios lėšos skirtos iš surinktos turistų rinkliavos (vadinamojo „pagalvės mokesčio“). Pasibaigus trejų metų laikotarpiui, finansavimas nebuvo tęsiamas ir bent kol kas diskusijų dėl finansavimo atnaujinimo – nėra“, – paaiškino savivaldybės atstovai.

Sičio uostas įsikūręs itin patogioje Londono vietoje, iš kurios galima pasiekti britų megapolio centrą.

Sumažėjo skrydžių

Praėjusią savaitę pasirodė žinia, kad Airijos oro bendrovė „Ryanair“ rečiau skraidins į Londono Stanstedą, visai atsisako krypčių iš Vilniaus į Jungtinės Karalystės Birmingamo ir Lydso/Bradfordo oro uostus.

„Ryanair‟ ir Vengrijos kompanija „Wizzair‟ iš Vilniaus skraido į Londono Lutono oro uostą. Iš Lietuvos Jungtinę Karalystę galima pasiekti ir kitais oro maršrutais, pvz., iš Kauno į Liverpulį arba Londono Stanstedą.

Londone veikia šeši pagrindiniai oro uostai: Hytrou (Heathrow, LHR), Gatvikas (Gatwick, LGW), Sitis (City, LCY), Stanstedas (STN), Lutonas (LTN), Sautendas (Southend, SEN).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją