Pranešime spaudai rašomi, kad pokyčiai įgyvendinami siekiant efektyviau reguliuoti automobilių srautus, chaotišką parkavimą, skatinti alternatyvų judėjimą ir mažinti asmeninio transporto naudojimą – šioje vietoje koncentruojasi verslo įmonės, sparčiai auga ir kvartalo gyventojų skaičius. Planuojama, kad įvedus rinkliavą už automobilių statymą, jie bus statomi tvarkingiau.
DELFI paprašė patikslinti, kurios tiksliai vietos bus apmokestinamos Ozo kvartale. Atsakyme nurodyta, kad apmokestinimo tvarka keisis Vito Gerulaičio gatvėje ir prie jos esančios automobilių stovėjimo aikštelėse, Kazio Ulvydo, Juozo Balčikonio, Juozo Pikčilingio, Jurgio Lebedžio gatvėse.
„Mūsų patirtis rodo, kad esant nemokamam transporto priemonių stovėjimui automobiliai dažnu atveju yra statomi chaotiškai, o aikštelių ar gatvių užpildymas viršija 100 proc. Tokiose vietose, pradėjus rinkti vietinę rinkliavą už automobilių statymą, užimtumas sumažėja iki tokio lygio, kad tiek gyventojai, tiek kiti vairuotojai be didesnių laisvos vietos paieškų randa, kur pastatyti automobilį, be to, dažniau apgalvoja ir alternatyvius keliavimo būdus – pavyzdžiui, viešuoju transportu ar bent jau jungiantis į bendrus ekipažus su kolegomis, šeimos nariais.
Kadangi Ozo kvartale koncentruojasi tiek nemaža dalis gyventojų, tiek verslo įmonės, natūralu, jog parkavimas gana chaotiškas, reikalingi pokyčiai – matome tai ir atlikdami įmonių kasdieninių keliavimo įpročių tyrimus“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M. Gusarovienė priduria, kad tiek Vilniuje atlikti stebėjimai, tiek užsienio miestų praktika rodo, jog parkavimo vietų užimtumui viršijant 85 proc. stovėjimo vietos tampa nebeefektyvios, nebeatlieka savo funkcijos, o vairuotojai priversti gaišti laiką ieškant laisvos vietos. Teigiama, kad pernelyg didelis stovėjimo vietų užimtumas taip pat skatina netvarkingai palikti automobilius, sudaryti eismo spūstis, avarines situacijas ir didinti aplinkos taršą, triukšmo lygį.
Ozo kvartalo automobilių stovėjimo tvarkos pokyčiai įgyvendinami remiantis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame numatyta bendro naudojimo automobilių stovėjimo vietoms taikyti žaliosios rinkliavos zonos tarifus.
Mokamas stovėjimas galios nuo pirmadienio iki šeštadienio 8.00 – 18.00 val. ir jam bus taikoma 0,30 Eur valandinė rinkliava. Automobilius Ozo kvartale paliekantiems dažnai rekomenduojama iš anksto apmokėti 33 Eur mėnesio rinkliavą, kuri galioja žalioje zonoje.
Šiuo metu Ozo kvartale yra statomi kelio ženklai ir įrengiami bilietų automatai. Planuojama, kad visi darbai bus baigti šios savaitės viduryje, o vairuotojams primenama, kad vietinę rinkliavą mokėti reikia vadovaujantis būtent kelio ženklais.