Maistą gabenančios įmonės vadovas sako, kad migrantams sugadinus nors ir nedidelę dalį produktų, užsakovas atsisako viso krovinio.

„Kad krovinys sugadintas ir sunaikinamas – tai tik viena dalis. Kita dalis yra baudos už nelegalių migrantų vežimą. Įmonei tai gali siekti iki 2 tūkst. svarų sterlingų už vieną nelegalą. Taip pat dubliuojasi bauda vairuotojui, kuri gali siekti 1 tūkst. svarų sterlingų. Įsivaizduokite – 3 tūkst. svarų sterlingų! O buvo atvejis, kai buvo 16 nelegalų“, – karčia patirtimi dalinosi „Agrologistikos“ direktorius Saulius Petravičius.

Kitos įmonės savininkas sako, kad jų transportas kasdien apie trisdešimt kartų kerta Prancūzijos–Didžiosios Britanijos sieną. Sugadinti kroviniai ir į mašinas patekę migrantai jau sudavė smūgį įmonės reputacijai – neva jie gabenami specialiai. O nepagrįstai sumokėtos baudos siekia kelias dešimtis tūkstančių eurų.

„Netgi po kontrolės, kur kiekvienai mašinai yra griežtas nurodymas „eiti pro skenerius“ ir griežtai tikrinti (tikrina ir šunys, ir kitaip) – vis tiek jų randa. Ir, tarkim, paskutinis pavyzdys, dėl kurio dar vakar išsiuntėm prašymą sumažinti baudą: įmonė gavo 800, o vairuotojas – 400 svarų baudos. Vairuotojas turi antspaudą – pasitikrinęs, bet į tai nėra kreipiamas dėmesys“, – pasakojo Augustinas Jankevičius, IĮ „A. Jankevičius“ vadovas.

Nesaugiai jaučiasi ir vairuotojai, kuriems tarnybos skiria baudas, o migrantai grasina susidoroti. Draudikai transportui ir kroviniams, kurie buvo sugadinti migrantų, taiko didesnį mokestį. Draudimo brokerių atstovas teigia, kad vežėjų patiriamos žalos auga, o tokių atvejų daugėja. Prognozuojama, kad kitąmet jų gali padvigubėti.

„Mūsų rekomendacijos būtų, kol yra tokia situacija, apskritai nevažiuoti į tas šalis, t.y. į Angliją, ir taip vengti tos rizikos. Kitas dalykas, jei kito pasirinkimo nėra, tai bent jau važiuoti kietašonėmis, t. y. šaldytuvinėmis transporto priemonėmis“, – patarė „Aon Baltic“ projektų vadovas Linas Pikšrys.

Vežėjų teigimu, dėl didelės konkurencijos Europos rinkoje skausminga būtų atsisakyti dar ir maršrutų į Britaniją.

„Mes rekomendacijas turim tokias: nestatom automobilių pavojingose vietose, juos apsukame, kad atrodytų, jog važiuojame ne į Anglijos pusę. Nelėtinti greičio, pravažiuoti tas teritorijas, kur migrantai apmėto akmenimis, ir, savaime aišku, įvažiuojant į šalį tikrinti visas ertmes, kuriose galėtų slėptis migrantai. Tą vežėjai ir daro“, – tikino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Vežėjai teigia, kad su tokiais atvejais susidurdavo ir anksčiau, tačiau dabartinę situaciją vadina chaosu. O migrantai į sunkvežimius bando patekti ne tik Prancūzijoje, bet jau ir kitose šalyse – Vokietijoje, Austrijoje.