Vasaros sezoną pradedantys šalies oro uostai giriasi naujienomis, tarp kurių - ir naujos pigių skrydžių bendrovių kryptys. "Ryanair" pristatė, kokius naujus miestus bus galima pasiekti iš Vilniaus ir Kauno. Apie naujus skrydžius iš Lietuvos pranešė šios bendrovės konkurentė "Wizz Air".
Abi šias kompanijas sieja ir tai, kad jos dairosi į Palangą. "Wizz Air" dar 2012 metais paskelbė, kad yra arti susitarimo dėl skrydžių iš Palangos į Londoną, o kovo pabaigoje "Ryanair" vadovybė prisipažino, kad su kurorto oro uostu derybos vyksta šiuo metu, bet konkrečių sutarimų dar nėra pasiekta. Kažkodėl atrodo, kad ir nebus.
Palanga jiems - nepasiekiama, tarsi drovi mergina, bijanti bet kokio kontakto su patyrusiu oro vežėju, nors abipusė trauka yra, abi pusės tik ir kalba apie naudą. Juolab kad už milijonus litų modernizuotas oro uostas per metus gali aptarnauti apie 300 tūkst. keleivių, o geriausiais laikais Palangoje nesulaukta nė pusės šio skaičiaus. Tarptautinis Palangos oro uostas, kurio pavadinime norėta įterpti žodį "Klaipėda", o dabar jis jungiamas prie Vilniaus, atrodo kaip pustuštis pakelės kioskas, kad ir kaip jį bevadintum.
Neabejojama, jog skrydžiai tomis kryptimis, kuriomis emigravo didžiausios masės, šią statistiką pagerintų - visiems tik geriau būtų. Gal ne tik emigrantai, jų giminaičiai, bet ir turtingi turistai atskristų.
Bet taip nėra.
Kodėl, neaišku. Anksčiau pasiteisinimas buvo pinigų stygius, bet kai Klaipėdos regiono savivaldybės naujam maršrutui reklamuoti atidėjo 400 tūkst. litų, padėtis nepasikeitė. Vėl kažkas dėl kažko nesusitarė, nors visi nori - premjeras, susisiekimo ministras, regiono miestų merai deklaruoja, jog yra už.
Patikėkite, Vakarų Lietuvos gyventojai irgi už, bet kol vyksta bevaisės derybos ir skamba tuščios kalbos, labiausiai kenčia jie, negalintys pasinaudoti galimybe pigiau skraidyti į užsienio šalis. Kodėl? Todėl, kad susumavus išlaidas lėktuvo bilietui ir kelionei iki artimiausio oro uosto - šiuo atveju Kauno - skrydis tampa ne toks ir pigus, kelionė pabrangsta beveik 120 litų. Tik dėl to, kad kažkas kažkur neranda sprendimų.
O gal oro uostai konkuruoja tarpusavyje dėl tų pačių keleivių srautų ir jiems į tai nusispjaut.
Beje, tarp didžiųjų galvų yra manančių, kad Lietuvai trijų oro uostų per daug. Airija - tiek dydžiu, tiek gyventojų skaičiumi į Lietuvą panaši valstybė, bet joje veikia penki oro uostai, kuriuos galima pasiekti pigių skrydžių bendrovės lėktuvais, ten jie kažkodėl kursuoja kaip vietinio susisiekimo autobusai.
Taigi, galimybė yra, tik mūsiškių didžiosiose galvose gal proto per mažai tai įgyvendinti.