„Sunerimome, kodėl nesilaikoma terminų. Kilo įtarimų, kad šios problemos sprendimas vilkinamas tyčia“, – sakė žemės savininkas.

Aeroklubas yra užėmęs 52 hektarų teritoriją, iš jų 13 ha – grąžintinos savininkams. Su keblumais susiduria ir nuosavą žemę apsauginėje aerodromo zonoje turintys žmonės – jie negali ten nieko statytis. Su tokiu rūpesčiu susiduria ir V.Šipelis.

„Žemė apsauginėje zonoje gali būti žemės ūkio paskirties, negalima rengti detaliųjų planų ir pradėti statybų“, – piktinosi žemės savininkas.

Paaiškinimo sulaukė

Devyni piketuotojai Vyriausybės priimamajame paliko premjerui Andriui Kubiliui adresuotą raštą. Jame prašo Panevėžio aeroklubo iškeldinimo klausimą spręsti kuo skubiau.

„Surinkome ir apie šimtą Stetiškių gyventojų parašų. Jie patvirtina, kad aeroklubas veikia ne vietoje ir kelia pavojų mūsų saugumui“, – kalbėjo pats Stetiškiuose gyvenantis V.Šipelis.
Jau trečią kartą piketą prie Vyriausybės surengę žemės savininkai į Panevėžį grįžo patenkinti: su jais susitikęs aeroklubo iškeldinimo klausimą sprendžiančios darbo grupės vadovas, Kūno kultūros ir sporto departamento direktoriaus pavaduotojas Ritas Vaiginas išsamiai paaiškino situaciją.

„Sužinojome, kad darbo grupė pasiūlymus Vyriausybei pateiks iki liepos 1 dienos, nes iki šiol nespėjo gauti raštiškų atsakymų iš Krašto apsaugos ministerijos, – pasakojo V.Šipelis. – Išgirdome ir tai, kad aeroklubas greičiausiai bus iškeldintas į Pajuostį. Tiesą sakant, tai mums nesvarbu. Svarbiausia, kad atlaisvintų žemę ir teisėti savininkai galėtų ja naudotis. Esame įsitikinę, kad šis klausimas jau turėjo būti išspręstas.“

Kels į Pajuostį

Tokias pat žinias R.Vaiginas perdavė ir Panevėžio aeroklubo viršininkui Broniui Zaronskiui – sulaukus raštiško Krašto apsaugos ministerijos pritarimo, aeroklubą veikiausiai bus siūloma iškelti į Pajuostį.

Pasak B.Zaronskio, aeroklubui tai tinkamiausias variantas iš keturių svarstytųjų. Du iš jų – keltis į šalia Šeduvos, Raudondvaryje, esantį aerodromą arba kurtis 72 hektarų teritorijoje šalia Panevėžio – B.Zaronskis atmetė iš karto.

„Šeduva mums per toli, tai jau kita apskritis, o valstybinės žemės plotas tarp Molainių ir Kniaudiškių gatvių visai šalia miesto, tokį variantą jau turime. Be to, ten ištisa pelkė, jai sutvarkyti reikėtų didžiulių pinigų.“

Variantas aeroklubą įkurdinti šalia Paįstrio esančiame Įstros aerodrome – mažiau kritikuotinas, tačiau paaiškėjus, kad nemažą dalį žemės reikėtų nupirkti iš savininkų, šios minties atsisakyta. Be to, išgirdę apie galimą kaimynystę suskubo protestuoti ir Paįstrio gyventojai.

Tikisi operatyvumo

„Greičiausiai bus nutarta mus iškeldinti į Pajuostyje esantį, dabar nenaudojamą karinių oro pajėgų aerodromą. Šis variantas mus tenkina, bet tik tokiu atveju, jei būsime perkelti operatyviai, nes kitais metais nenaudojamas aerodromas bus dar prastesnės būklės ir jam tvarkyti prireiks didžiulių pinigų – sakė B.Zaronskis. – Pajuostyje atsivertų visai kitos galimybės plėstis, kurti aviacinės technikos servisą.“

Reikės tik išspręsti civilių asmenų patekimo į karinę teritoriją problemą, į kitą vietą perkelti kontrolės postą. B.Zaronskis džiaugiasi, kad dabartinė darbo grupė į problemą pažvelgė nepalyginti atsakingiau, nei dirbusi prieš tai, suteikė progą išsakyti aeroklubo kolektyvo poziciją.

Dabar Panevėžio aeroklubo viršininkas bijo tik vieno – kad dėl sunkmečio iškeldinimo klausimas nebūtų atidėtas kokiems dvejiems metams. Pinigų, pasak jo, galima gauti pardavus dabartinius aeroklubo pastatus ir dalį valstybinės žemės, kurioje aeroklubas įsikūręs dabar.

„Tikiuosi, kad Stetiškių žmonės bus aktyvūs ir tada, jei iškeldinimas įstrigtų, – vylėsi B.Zaronskis. – Aeroklubo iškeldinimu valdžia susirūpina tik tada, kai sukrunta žemės savininkai.“