Kiti miesto Tarybos sprendimo punktai, leidžiantys pabranginti Panevėžio autobusų parko bendrovės paslaugas 50 centų, įsigalios nuo sausio pirmosios. Taigi miesto valdžios ketinimai padidinti viso viešojo transporto Panevėžyje paslaugų kainas baigėsi tuo, kad pabrangs tik Savivaldybės kontroliuojamos įmonės paslauga.
Visa sumaištis užvirė dėl 10 centų. Politikai buvo nusprendę, kad būtent tiek privačių vežėjų paslaugos 2009-iaisiais turės būti brangesnės nei Savivaldybės įmonės. Pagrindiniai „virėjai“ – Seimo nariai Julius Dautartas ir Petras Luomanas. Būtent jie apskundė teismui tokį Savivaldybės tarybos sprendimą, nes, jų įsitikinimu, ir maršrutinių taksi, ir Savivaldybės įmonių autobusų bilietai turi kainuoti vienodai.
Pavadino politikavimu
„Paradoksas – transporto problemas geriausiai išmano teatro režisierius ir muzikos mokytojas. Manyčiau, kad kiekvienas turi daryti tik tai, ką puikiai supranta, – piktinosi Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas. – Jų skundas nėra rūpinimasis dėl neva paminamų Panevėžyje privačių vežėjų teisių. Tai politikavimas, už jį ateityje sumokės visi viešojo transporto paslaugomis besinaudojantys panevėžiečiai.“
Seimo narys P.Luomanas nemano, kad jis ir jo kolega J.Dautartas nežino ką darą. Priešingai muzikos mokytoju pavadintas politikas tikina, kad Savivaldybės taryba suklydo patvirtindama privatiems vežėjams didesnius keleivių pervežimo tarifus.
„Esame įsitikinę, kad toks miesto valdžios sprendimas prieštarauja konkurencijos įstatymui. Tą teismas ir įrodys, - sako P.Luomanas. - Be to kyla įtarimų, kiek ekonomiškai pagrįstas sprendimas didinti keleivių pervežimo viešuoju transportu Panevėžyje kainas. Juk kuras atpigo“. Seimo nario manymu savivaldybės administracija turėtų atlikti bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ auditą ir atsakyti į klausimą ar nešlubuoja įmonės vadyba.
Lauks teismo sprendimo
„Nors ponas R.Petukauskas giriasi esąs geras keleivių pervežimo verslo žinovas, tačiau aš tuo nesu įsitikinęs. Esu ne tik profesionalus muzikos mokytojas, bet ir turiu profesionalo vairuotojo pažymėjimą, todėl galiu suvokti kokia bendrovės ūkio būklė“, - šmaikštavo Seimo narys. Manoma, kad bylą teismas nagrinės kelis mėnesius, todėl tiek laiko privačių vežėjų paslaugos bus pigesnės nei Panevėžio autobusų parko.
„Teismas išspręs šį ginčą. Tiesa, tai gali užtrukti kelis mėnesius ar net ilgiau. Akivaizdu, kad prarasime keleivių, patirsime nuostolių, – pripažino R.Petukauskas. – Vis dėlto teismų praktika rodo, kad anksčiau ar vėliau savivaldybės laimi tokias bylas.“
Kad ginčas tarp miesto tarybos ir Seimo narių bus sprendžiamas teisme mano ir miesto meras Povilas Vadopolas. Miesto taryba, anot jo, nesumažins tarifų privatiems vedėjams.
„Teismas nuspręs kas teisus. Tačiau mes žadame apskųsti ir teismo nutartį pagal kurį neteko galios savivaldybės sprendimo punktas padidinti privačių vežėjų tarifus, - sako meras. - Nesuprantu ir tų dviejų Seimo narių, kurie apskundė miesto tarybą. Tiksliau suprantu, manau, kad tai dar vienas sąmoningas žingsnis sužlugdyti „Panevėžio autobusų parką“ ir jį po to privatizuoti“.
Kaip „Sekundei“ teigė Panevėžio meras P.Vadopolas visuose kituose šalies didmiesčiuose privačių pervežėjų pervežimo kainos yra didesnės nei panašias paslaugas teikiančių savivaldybės įmonių:“ Paslaugų kokybė skiriasi - turi skirtis ir kainos“, - sako meras.
Bylinėjimasis išaugins kainas
Patirtus nuostolius, pasak R.Petukausko, bus galima padengti tik dar kartą padidinus keleivių vežimo kainas – aišku, jau po galutinio teismo sprendimo.
Tačiau maršrutinių taksi savininkams pergalė, ko gero, taip pat apkars, kai tik jie apskaičiuos, kiek neteks pajamų dėl išaugusio pridėtinės vertės mokesčio ir naujų akcizų kurui. Geriausiu atveju jiems nuo keleivio spaudos kioske už bilietą sumokėto lito liks tik apie 70 centų.
Įvertinus transporto priemonių amortizaciją, o kai kam – ir įmokas bankams, teks dar mažiau. Esant tokiai situacijai laimės keleiviai.