„Mažėjant keleivių tarpmiesčio maršrutuose, nuostolinga varinėti dideles transporto priemones. Todėl pamažu jas žadame keisti vidutinės klasės autobusais", - sako Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.
Pasak jo, šie autobusai - gerokai taupesni. „Aritmetika paprasta: vidutinės klasės autobusas nuvažiuoti šimtui kilometrų sunaudoja maždaug 18 litrų degalų. Didysis autobusas - apie 28 litrus. Jei per dieną viena transporto priemonė nuvažiuoja apie 500 kilometrų, degalų ekonomija sudaro 50 litrų. Tai - maždaug 200 sutaupytų litų per dieną. Per metus susidaro jau apie 70 tūkst. litų", - kalba R. Petukauskas.
Panevėžiečiai tikisi, kad jų pasirinkti „Otokar" autobusai tarnaus ilgai ir patikimai. „Teko lankytis „Otokar" gamykloje Turkijoje. Ten autobusai gaminami kartu su karine technika, skirta NATO pajėgoms. Itin daug dėmesio skiriama transporto priemonių kokybei - nė vienoje iš Europos gamyklų neteko matyti tokių bandymų, kokie gamykloje atliekami su jau surinktais autobusais.
Transporto priemonės padengiamos dviguba antikorozine danga, jos išbandomos vadinamojoje klimato kameroje, kur imituojamas Sibiro šaltis ir Afrikos karštis. Be to, transporto priemonės milijoną kilometrų „nuvažiuoja" imitatoriumi, kur kompiuteriais sukurtos sąlygos, analogiškos prasčiausiems keliams", - pasakoja R. Petukauskas.
Pasak „Otokar" gamintojų atstovo Sarp'o Alagol, autobusai, skirti Lietuvos rinkai, ypatingai parengti. „Sumontavome galingesnius kondicionierius, taip pat šildymo sistemas. Ši rinka mums ypač svarbi - jie autobusai patiks klientams Lietuvoje, reiškia, jie pasirodys tinkami ir ES rinkai", - sakė S. Alagol.
R. Petukausko teigimu, naujieji autobusai veš keleivius tarpmiesčio maršrutais. „Autobusai važinės į Vilnių, Kauną, Klaipėdą. Tikimės, kad naujos, modernios ir šiltos transporto priemonės ne tik padės mums taupyti, bet ir patiks keleiviams", - sako R. Petukauskas.
Įmonės vadovas neištvėrė pirmasis neišbandęs autobuso - naująja transporto priemone pavėžino į pristatymą susirinkusius žiniasklaidos, savivaldybių, įmonės atstovus.
Autobusų parko vadovų pasirinkimu džiaugiasi ir Panevėžio miesto savivaldybės atstovai. „Sveikiname tokius parko vadovų žingsnius - jie nuolatos ieško naujovių, atsižvelgia į beisikeičiančią situaciją, keičia neekonomiškas transporto priemones ekonomiškesnėmis. Pastaruoju metu situacija autobusų parke pasikeitė į gera - įsigyti hibridiniai miesto „Solaris", dabar nupirkti ir pirmieji nauji tarpmiesčio vežimams skirti autobusai", - sako Panevėžio vicemeras Maurikijus Grėbliūnas.
Panevėžiečių įsigytieji „Otokar" - ne pirmieji turkų gamintojų autobusai Lietuvoje; vasaros pradžioje du „Otokar" nupirko vilniečių bendrovė TOKS, prieš mėnesį dvi transporto priemonės atvyko į Jonavos autobusų parką, dar vieną autobusą įsigijo bendrovė „Olex".
„Džiaugiamės, kad Lietuvos keleivių vežėjams patiko turkiški autobusai. Tačiau parduoti autobusus keleivinio transporto įmonėms - dar ne viskas; būtina garantuoti tinkamą jų priežiūrą. Turime servisą Vilniuje, kur dirba patyrę meistrai, taigi galime užtikrinti - stengsimės, kad problemų remontuojant bei prižiūrint „Otokar" nekiltų", - sako „Otokar" atstovės Lietuvoje įmonės „BTS Vilnius" vadovas Jonas Žukas.
Panevėžiečių įsigytieji autobusai - 8,4 metro ilgio, juose sumontuotas JAV pagamintas „Cummins" variklis, „Eaton" pavarų dėžė. Salone - 35+1+1 sėdimos vietos.