Netrukus sulauks SGD autobusų
„Remiantis kol kas dar tik preliminariu planu, naujų suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų turėtume sulaukti birželio pabaigoje ar liepos pradžioje. Iki to laiko mūsų teritorijoje pradės veikti moderni degalinė, kur bus ne tik suspaustų gamtinių dujų, bet ir dyzelino kolonėlės“, - sako Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.
Devyni ispaniški SGD naudojantys autobusai panevėžiečiams skirti pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“. Iš viso devynios šalies keleivinio transporto įmonės sulauks 93 naujų SGD bei hibridinių autobusų. Iki to laiko, kol autobusai atvyks į Lietuvą, visi projekte dalyvaujantys autobusų parkai privalės būti įsirengę SGD degalines.
Atnaujino ir dyzelino kolonėlę
„Degalinę statome už savo lėšas, paėmę paskolą iš banko. Naudodamiesi proga, atnaujiname ir dyzelino kolonėlę. Ankstesnioji, statyta 1974-aisiais, jau buvo pasenusi, nebeatitiko nei ekologinių, nei techninių reikalavimų“, - teigia R. Petukauskas.
Panevėžio autobusų parko teritorijoje jau pastatytos dvi dyzelino kolonėlės, kurias sudaro du 50 kub. m talpos rezervuarai. Visa įranga šiuolaikiška, kompiuterizuota.
„Kiekvienas vairuotojas gaus po dvi magnetines korteles. Viena identifikuos autobusą, į kurį bus pilami degalai, kita – vairuotoją. Visi duomenys apie įsipiltus degalus pateks tiesiai į buhalteriją“, - apie kolonėlės ypatumus pasakoja R. Petukauskas.
Pradėjus veikti šiai kolonėlei, nebereikės dviejų darbuotojų etatų – visas degalų pildymo procesas bus automatizuotas.
Pajėgumai - didesni nei reikia
Greta atnaujintos dyzelino kolonėlės jau įsikūrė ir moderni iš Italijos įsigyta SGD kompresorinė. Panevėžiečiai nusprendė įsirengti išsyk du kompresorinės modulius. Kiekvieno iš jų našumas – 210 m3suspaustų dujų per valandą. Be to, aikštelėje jau įrengtos aštuonios lėtojo dujų pildymo stotelės.
„Vieno autobuso balionus bus galima pripildyti maždaug per keturias valandas. Taigi mūsų degalinės pajėgumai bus maždaug dvigubai didesni nei šiuo metu reikia“, - kalba R. Petukauskas.
Abi kompresorinės gali dirbti ir atskirai, ir vienu metu. „Stengsimės autobusus pildyti dujomis tuomet, kai elektra pigiausia“, - žada R. Petukauskas.
Kompresorinėje taip pat įrengtas kompiuterizuotas valdymo blokas, kuris perduos duomenis apie kompresorinės darbą, juos bus galima peržiūrėti bei kompresorinės darbą reguliuoti distanciniu būdu. Duomenys apie įsipiltų degalų kiekį taip pat keliaus tiesiai į buhalteriją.
Panevėžio autobusų parko vadovas tikisi, kad įmonė gaus naujų SGD autobusų ir įgyvendinant antrąjį projekto „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“ etapą. Įgyvendinant pirmąjį etapą, panevėžiečiai, pirmieji tarp Lietuvos vežėjų, nusprendė teikti prioritetą hibridiniams autobusams – mieste važinėja šeši „Solaris Urbino Hybrid 12“.
„Turėdami SGD degalinę, rinksimės dujinius autobusus“, - sako R. Petukauskas.
Įrenginėdami modernią SGD degalinę, Panevėžio autobusų parko vadovai pagalvojo ir apie kitus panevėžiečius. Prireikus bus įrengta atskira kolonėlė, kur bus galima pripildyti suspaustomis gamtinėmis dujomis komunalines transporto priemones ar privačius automobilius.