Kelionių žurnalistas Orijus Gasanovas per metus skrenda lėktuvu apie 150 kartų. Jis neslepia, kad yra pasitaikę ir tokių atvejų, kuomet kelionė namo jam užtruko beveik dvi paras.

„Iki praėjusių metų, man kažkaip sekdavosi labai su skrydžiais ir aš neturėjau didelių nemalonumų, bet 2022 metai prasidėjo kažkaip labai sudėtingai ir tas sudėtingas laikotarpis tęsiasi iki šiol“, – dalinasi O. Gasanovas.

Kelionių žurnalistas su LNK žiniomis dalinasi, kad pats sudėtingiausias jo gyvenimo skrydis įvyko visai neseniai – vos prieš keletą savaičių.

„Aš planavau ir ketinau grįžti iš Mauricijaus salos, Indijos vandenyne ir mano skrydį atidėjo 20 valandų. Nuo to viskas išsitęsė, kad mano kelionė į namus, į Lietuvą truko 42 valandas. Tai toks buvo labai psichologiškai ir fiziškai sunkus momentas, kuris, kaip aš pasidalinau socialiniuose tinkluose, daug žmonių rašė, kad toks grįžimas nubraukė visas atostogas. Jeigu tu atsigavai, fiziškai pailsėjai ar psichologiškai, tai per tokį grįžimą 42 valandų tu pavargsti ir vėl reikia atostogų“, – patirtimi dalinasi Orijus.

Kokiam laikui turėtų būti atidėtas skrydis, kad žmogus galėtų kreiptis avialinijas dėl galimos kompensacijos?

O. Gasanovas džiaugiasi, kad jo minėtas skrydžio atidėjimas jam atnešė, galima sakyti, pelną.

„Mano skrydis į Mauricijų kainavo 650 eurų, o kompensacijos iš avialinijos gausiu 600 eurų. Tai 50 eurų kainavo skrydis į Mauricijų, kas yra stebuklas. Bet, jeigu klaustumėte, ar aš norėčiau visą laiką taip keliauti ir, kad man kelionės būtų tik nemokamos, tai ne. Nes tikrai nevertas tas nervinimasis ir kankinimasis tų pinigų, kad ir kaip norėčiau sutaupyti“, – teigia keliautojas.

O. Gasanovas teigia, kad kompensacijų dydis priklauso nuo atstumų ir nuo valandų, kurioms yra atidedamas skrydis. Jo teigimu, kompensacijos galima tikėtis tokiu atveju, jeigu jūsų skrydis vėluoja nuo 3 ir daugiau valandų.

Ar avialinijos noriai kompensuoja atidėtus ar neįvykusius skrydžius?

„Ypatingai pigios avialinijos – labai nenoriai. Su jomis kartais žmonės bylinėjasi, teisiasi, netgi. Tos tokios klasikinės, brangesnės avialinijos, pavadinkim, jos truputėlį labiau, draugiškiau paiso įstatymų, o pigios avialinijos sugalvoja visokių dalykėlių. Bet šiaip, avialinijos mėgsta pataupyti ir prisigalvoti keistų dalykų, kurių pats žmogus negali įrodyti, nes avialinijos gali pasakyti bet ką: kas atsitiko lėktuvui, gali pasakyti įvairiausių dalykų“, – teigia kelionių žurnalistas.

Anot jo, dažniausia tokių įvykių priežastimi būna įvardinami įvairūs lėktuvų gedimai.

„Pavyzdžiui, šiuo atveju, man – toks labai juokingas, tragikomiškas gedimas. Tualetai sugedo ir, įsėdus į lėktuvą, po 20–ies valandų atidėjimo, kapitonas taip ir sako: man ir liūdna, ir juokinga pasakyti, bet mes negalėjome skristi dėl tualetų, bet patys suprantate, kad dvylikos valandų skrydis su sugedusiais tualetais negali vykti“, – dalinasi Orijus.

Kaip dažniausiai kompensuojami skrydžių atidėjimai? Anot O. Gasanovo, kompensacijų išraiškas kartais galima rinktis.

„Gali rinktis: arba tau perveda pinigus, didesnius pinigus avialinijų sąskaita, tam, kad tu tuos pinigus išleistum būtent toje avialinijoje, pirkdamas naujus bilietus, arba tu gali rinktis, kad tau pervestų į tavo banko kortelę, iš kurios tu pirkai, pavyzdžiui“, – pasakoja jis.

Prieš prasidedantį atostogų maratoną O. Gasanovas tikina, jog daugiau šansų, kad mažiau problemų bus užsakomaisiais reisais, kurie užsakomi keliaujant su agentūromis.

„Jeigu skrendate tradicinėm avialinijom, tai mano rekomendacija būtų, kad žmonės su savimi, savo rankiniame bagaže turėųi pačius būtiniausius dalykus, kurių nusileidus jiems gali prireikt, pavyzdžiui, jeigu neatskristų bagažas – tai vienas dalykas, kuris gali sugadinti nuotaiką. Kitas dalykas – keliaujant kažkur, būkite pasiruošę. Bet kas dabar gali nutikti. Lėktuvai dabar labai vėluoja. Tai būkite pasiruošę, eikite švęskite gyvenimą, nesinervinkite per daug, nes nervai nieko nepakeis“, – patarimais dalinasi jis.

Visas reportažas LNK: