Iš šešėlio trauks taksistus
Susisiekimo ministerijos pasiūlytiems pakeitimams jau pritarė Vyriausybė, o dabar laukiama ir Seimo sprendimo. Vienas iš pakeitimų yra orientuotas būtent į taksi vairuotojus, esą yra norima juos traukti iš šešėlio.
„Iš tikrųjų, metus laiko šitą visą įstatymų projektą derinome su visomis interesų grupėmis, institucijomis, o tarp jų – ir Valstybinė mokesčių inspekcija. Ji pritarė šiems pasiūlymams, kad dar reikėtų, sakykime, tam tikras nuostatas pastiprinti, kad to šešėlio būtų mažiau“, – teigė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Jis atskleidė, kokie faktoriai rodo, kad dalis taksi vairuotojų vis dar dirba šešėlyje.
„Pažiūrėjus metines pajamas, kiek pavežėjas surenka ir kiek taksi vairuotojas – tai skiriasi kartais. Taksi vairuotojai deklaruoja pajamų mažiau ir, mes manome, kad tai yra vienas iš požymių, kad reikėtų visą tą taksi reglamentavimą stiprinti“, – teigė pašnekovas.
Ir tai bus daroma įvairiomis priemonėmis.
„Iki šiol buvo galima taksi vairuotojui kvitą išrašyti ranka ir tikrai ne daug kas juos matė. Esame gavę skundų, kad neišrašo arba, kad nelabai suprantamai, tai dabar, iš tikrųjų, reikės, kad jau būtų tas arba minimalus kasos aparatas, arba spausdintuvas“, – teigė J. Skačkauskas.
Tam tikri pasikeitimai gresia ir pavežėjams
Numatyti pasikeitimai užklups ir pavežėjus. Nuo šiol jie turės atitikti tam tikrus reikalavimus, kurie lies jų turimus vairuotojų pažymėjimus.
„Pagal siūlomus pakeitimus, visiems naujiems pavežėjų paslaugas teikiantiems vairuotojams reikės turėti Europos Sąjungos, NATO valstybių, Europos ekonominės bendrijos ar Ukrainos vairuotojo pažymėjimą“, – teigė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
Daugeliui pavežėjų paslaugomis besinaudojančių piliečių dažnai užkliūva ir kalbos klausimas, tačiau į jį orientuotų pakeitimų – kol kas nenumatyta.
„Šiuo įstatymu mes, visų pirma, sprendėme eismo saugos problematiką, kad vartotojas, kuris užsisako tokias paslaugas, būtų saugiai nuvežamas iš taško A į tašką B. Manome, kad šis įstatymų projektas nėra objektas kalbai. Čia, iš principo, to nesprendėme.
Mes įvertinome Europos Sąjungos valstybėse esamą praktiką ir matome, kad yra maždaug tolygus pasiskirstymas – dalis valstybių eina per kalbą, o dalis eina per vairuotojo pažymėjimą. Mes manome, kad vairuotojo pažymėjimas – tai tas reikalavimas, kuris užtikrina saugą. Reiškia, žmogus, kuris turi tam tikrus gebėjimus ir kompetencijas vairuoti, teikti paslaugą – čia yra svarbiau“, – teigė J. Skačkauskas.
Mano, kad tokie sprendimai duos teigiamų pokyčių
Ką apie planuojamus pakeitimus galvoja patys pavežėjai, LNK žinios teiravosi Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininko Daliaus Rudoko.
„Dėl pažymėjimų – apskritai, kad tas reikalavimas atsirado, mes tikrai palaikome. Problemos yra ir tikrai, matyt, nėra normali situacija, kai vairuotojas yra atvykęs, tarkime, iš šalies, kur eismas vyksta kairiąja puse, galbūt niekada žiemos nebūna, nuo pat pirmos dienos gali vykdyti veiklą ir, iš esmės, mokytis pats vairuoti, jau vežiodamas keleivius. Tą pokytį palaikome, o, kas su juo bus – tikimės, kad tie užsieniečiai, ar bent jų dauguma, sugebės išsilaikyti tą pažymėjimą ir įrodyti, kad jie geba mūsų eismo sąlygomis vairuoti“, – teigė D. Rudokas.
Jis atkreipė dėmesį ir į kalbos klausimą, esą dabar, norint pasinaudoti pavežėjo, kalbančio bent jau anglų kalba, paslaugomis, žmonėms tenka už tai tenka mokėti kiek daugiau, o ir tai ne visada užtikrina sklandžios komunikacijos galimybę.
„Čia irgi yra bėda, tai turbūt vienas pasiūlymų galėtų būti patiems programėlių valdytojams, kad įvestų filtrą, kad, jeigu tikrai keleiviui yra reikalingas susikalbėjimas ar anglų, ar lietuvių, ar tebūnie, kad ir ta rusų kalba – kad jis galėtų pasirinkti filtrą ir išsirinkti vairuotoją ta kalba kalbantį“, – teigė pašnekovas.
Pasak jo, situacijų, kada žmonėms su pavežėjais nepavyksta susikalbėti bet kokia kalba – tikrai pasitaiko.
„Visokių istorijų yra. Būna, kad ir jokia kalba nekalba“, – teigė D. Rudokas.
Apskritai, pašnekovo teigimu, sprendimai, kurių ketinama imtis dabar, tam tikrų teigiamų pokyčių tikrai atneš.
„Saugumui – tikrai turėtų padėti ir Europos Sąjungos vairuotojo pažymėjimo reikalavimas tikrai yra pliusas, o ne minusas. Dėl kalbos reikalavimų – turbūt apskritai čia reikėtų valstybės politiką žiūrėti. Gal ir reikia stengtis integruoti tuos atvykstančius, ir padėti jiems išmokti kalbą“, – svarstė D. Rudokas.
Visą reportažą rasite LNK portale: