Kelis bilietus vidiniams skrydžiams JAV per portalą greitai.lt pirkęs Raimundas Vaičiulis pasakoja supainiojęs dvi raides draugo žmonos pavardėje ir supratęs, kad pigiai dėl tokios smulkmenos neišsisuksiąs.

„Tiesiog pavardėje vietomis sukeičiau i su e. Kai gavau patvirtinimą, pamačiau šią klaidą, iš karto puoliau skambinti į bendrovę. Iš jų kalbos supratau, kad jokios bėdos nėra, sako, tuoj pataisysiu ir persiųsiu. Tačiau tuomet gavau elektroninį užsakymo pataisymo variantą, prisijungęs matau, kad šių raidžių pakeitimas man kainuoja kaip žmogaus pakeitimas – 29 eurus. Na, kaltas, apsižioplinau, bet paspaudęs apmokėti sužinau, kad iš viso 39 eurai, nes 10 eurų už pervedimą. Na, to jau per daug“, – DELFI pasakojo jis.

Jis tvirtina mielai galįs sumokėti paprastu banko pavedimu, kuris kainuoja gerokai pigiau nei 10 eurų, tačiau pasirinkimo jam esą iš pradžių niekas nepasiūlė.

Pašnekovas tvirtina nemažai keliaujantis ir girdėjęs, kad tokios klaidos gali būti pataisomos nemokamai.

„Paskambinau į kitas agentūras, su kuriomis anksčiau esu bendravęs, sužinojau, kad pakanka paprašyti perspausdinti bilietą, nes rašant pavardę galima suklysti iki trijų raidžių. Skambinau ir į tą JAV bendrovę, su kuria skrisiu, ten man pasakė kreiptis į agentūrą, kurioje pirkau bilietus, kad tiesiog perspausdintų bilietą. Mane papiktino tai, kad jie man nesuteikia jokio pasirinkimo. Tie 29 eurai už bilieto perspausdinimą yra akiplėšiškumas, bet kai ateini mokėti, pamatai, kad priskaičiuota dar 10 eurų. Paklausiau, už ką yra 10 eurų mokestis. Jie tvirtina, kad už greitą aptarnavimą. Tačiau man nereikia greitai. Jie nesileidžia į kalbas, o tai yra naudojimasis padėtimi“, - piktinosi R. Vaičiulis.

Galiausiai po susirašinėjimo su bendrove klientui nebuvo taikomas 10 eurų pervedimo mokestis, o 29 eurus teks sumokėti, nes jis apie tai buvo informuotas prieš perkant bilietą.

Portalą greitai.lt valdanti bendrovė „Interneto partneris" nepateikė komentaro apie kainodarą.

Kartais leidžia keliauti su nedidele klaida

Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė sako, kad bilietus pardavęs tarpininkas turi teisę imti mokestį, tačiau pataria klientui bandyti nemokamai susitarti su pačiu oro vežėju.

„Netgi europiniu mastu šiuo metu diskutuojama apie tokių klaidų taisymą. Aš suprantu, kad tai yra klaida, tačiau klaidos pavardėje pataisymas yra prilyginimas pavardės pakeitimui. O pavardės pakeitimas biliete yra apmokestinamas, nebent aviakompanija turi atskirą politiką šiuo klausimu ir leidžia tai padaryti nemokamai. Jeigu aviakompanija leidžia, bet tarpininkas turi nelanksčią sistemą, pagal kurią negali neapmokestinti. Jie yra teisūs sakydami, kad to negali padaryti neapmokestinę, nes tai yra susiję su duomenų pakeitimu tarptautinėje rezervacinėje sistemoje, kurios patys greitai.lt nevaldo“, - DELFI komentavo ji.

Pašnekovė svarsto, kad su tokia klaida galima netgi keliauti, nors važiuoti į JAV su tokia klaida būtų rizikinga, kur egzistuoja kiti reikalavimai nei keliaujant Europoje.

„Daugelis taip ir skrenda, jeigu klaida pavardės neiškraipo iš esmės. Aš skrisčiau su tokia klaida, žinoma, dėl šventos ramybės susirašyčiau su pačia aviakompanija ir jai leidus arba nieko nedaryčiau, arba paprašyčiau, kad pati aviakompanija pataisytų klaidą nemokamai sakydama, kad mano tarpininkas mane smarkiai apmokestina“, - patarė V. Žegunytė.

Tą patį pataria ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė, pridūrusi, kad kiekvienas kelionių pardavimo agentas privalo supažindinti keleivį su savo taisyklėmis.

„Paprastai su šiomis taisyklėmis keleivis turi susipažinti prieš baigdamas bilieto rezervaciją. Jei bendrovė savo taisyklėse nustatė, kad klaidos ištaisymas kainuoja tam tikrą mokestį, ji turi teisę reikalauti, kad keleivis sumokėtų šį papildomą mokestį. Šiuo atveju patartume vartotojui tiesiogiai susisiekti su aviakompanija ir pasiteirauti, ar jį įleistų į lėktuvą su varde ar pavardėje esančia klaida, nes kai kurios aviakompanijos savo taisyklėse yra nustačiusios, kad gali būti 1 ar 2 klaidos“, - komentare DELFI tvirtina ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)