„Malonu matyti „Rail Baltica“ projekto pažangą. Tai – ne vienintelis ir ne paskutinis didelis infrastruktūros projektas Lietuvoje, mes juos esame pratę statyti. Projektas turėtų būti įvykdytas laiku, neviršijant biudžeto ir turėtų būti geriausias iki tol darytas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje“, – sakė R. Masiulis.
Ministras pabrėžė, kad projektas svarbus ne tik ekonomiškai, bet ir politiškai.
„Šis projektas ne tik svarbus ekonomiškai (...), bet labai svarbus ir politiškai. Lietuva prieš 30 metų išsivadavo iš Sovietų Sąjungos ir visos (transporto. – ELTA) jungtys būdavo į Rytus. Ši kryptis – ne į Rytus, o į Vakarus, (...) todėl ši jungtis labai svarbi ir turi būti įvykdyta“, – sakė R. Masiulis.
„Žinodamas komandą, kuri dirba su šiuo projektu, neabejoju, kad įmanoma tą užduotį įvykdyti ir ji bus įvykdyta“, – pridūrė susisiekimo ministras.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška prieš sutarties pasirašymą teigė, kad projektui bus užtikrintas toks finansavimas, kokio reikės norint laiku pabaigti projektą. Projekto užbaigimo data numatoma 2026 m.
„Noriu užtikrinti, kad šiam projektui iš vadovybės bus skirtas pilnas parėmimas, kad projektas būtų laiku, teisingai, geriausiais sprendimai vykdomas“, – teigė M. Bartuška.
Anot „RB Rail AS“ finansų vadovo Igno Degučio, šia sutartimi taip pat užtikrinamas Kauno geležinkelio ir Panevėžio geležinkelio stočių sujungimas, o kelionė tarp šių miestų traukiniu užtruks 37 minutes.
Šiemet dar planuojama pasirašyti tris projektavimo sutartis Baltijos šalyse: vieną Estijoje, dvi – Latvijoje. Kitų metų pradžioje, planuojama, bus pasirašytos 9 iš 11 visų „Rail Baltica“ sutarčių.
Sutartį pasirašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis, „RB Rail AS“ finansų vadovas I. Degutis, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška bei IDOM viceprezidentas infrastruktūrai Juanas Ramonas Lopezas Laborda.
Kaip ELTA rašė, jau pradėti europinio geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas darbai. Jie tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.
Dėl atliekamų darbų ruože Kaunas-Palemonas nuo gegužės 22 dienos laikinai uždarytas traukinių eismas. Planuojama, kad eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens.
Nurodoma, kad vietoje Amalių geležinkelio pervažos, kurioje gyventojai susiduria su spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems. Kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose taip pat bus įrengti du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai. Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.
Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose yra Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R. Kalantos gatves, teigiama pranešime.
Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.
Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.
Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.
Iš viso 9 kilometrų ruože nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometro esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Lietuvos geležinkeliai“ informuoja, kad geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020 metais.
„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.