Pirmoji aktyviausiai atsiliepė Europos Komisija, kurioje dirba keliolika tūkstančių žmonių. Nemažai jų ir be specialių raginimų kasdien į darbą vyksta dviračiu.
„Aš gyvenu už 13 kilometrų nuo čia, man į darbą atvykti dviračiu reikia iki 30 minučių. Ir dažnai tai būna greičiau, nei automobiliu“, – „Panoramai“ sako Boduenas Bodru, komisarės Dalios Grybauskaitės kabineto narys.
Institucijų kvartalą kertanti viena judriausių Briuselio gatvių prieš keletą metų buvo penkių eilių transporto monstras, beveik be šaligatvių. Po ne vieną milijoną kainavusios rekonstrukcijos Loi gatvė tapo ir svarbiausia dviračių arterija.
„Dviračių takų plėtimas, jų apjungimas į maršrutus – dabar yra viena svarbiausių miesto investicijų sričių. Kuo daugiau žmonių sės ant dviračio, tuo mažiau važinės automobiliu, tuo mažesnė bus oro tarša“, – įsitikinusi Evelina Hytebrok, Briuselio regiono aplinkos, energetikos ir turizmo ministrė.
Milijoniniame mieste nuolat į darbą dviračiais dabar važiuoja apie 5 tūkst. žmonių, populiari ir miesto dviračių nuoma. Įstaigos penktadienį dviračiu atvykusius darbuotojus įsipareigoja vaišinti nemokama kava ir bandelėmis.
„Nežinau, kaip Vilniuje, bet, pavyzdžiui, Taline – tikrai daug prastesnės sąlygos dviračiams nei Briuselyje. Čia yra ne tik daug daugiau dviračių takų, bet ir bendras saugumas gatvėse didesnis“, – sako estas Siimas Kallasas, Europos Komisijos viceprezidentas, atsakingas už administravimą.
Europos Komisija turi kelis šimtus tarnybinių dviračių, kuriais darbuotojai gali naudotis darbo reikalais. Briuselio vairuotojai labai gerbia dviratininkus ir pėsčiuosius, todėl darbuotojai tarnybiniais dviračiais, nesibaimindami tapti karo keliuose auka, pasinaudoja daugiau kaip 20 tūkst. kartų per metus.