„Dabar viskas grįžo į kažkokį stabilumą“, – LNK žinioms sakė „Mototoja“ Automobilių pardavimo departamento vadovas Gediminas Jekenta.

Stabilu ir kalbant apie variklius. Naudotų automobilių rinkoje vis dar karaliauja dyzelis.

„Naudotų importuojamų automobilių segmente 65 proc. vis dar buvo dyzeliai, čia stiprių pasikeitimų nėra. Prieš metus buvo 70 proc., tai jau šiek tiek mažėja, bet nestipriai“, – įvardijo Autoplius.lt atstovas Gintenis Dauparas.

Automobilių turgus

Automobilių parkas sensta

O Longo.lt vadovas Paulius Valiukėnas pastebėjo, kad populiariausi automobiliai su dyzeliniu varikliu ir universalo kėbulu.

Kiti dyzelinių automobilių parduoda kaip tik mažiau, ir toliau paklausūs vadinamieji SUV – aukštesnės prošvaisos automobiliai.

„Benzininiai SUV’ai su automatine pavarų dėže – turbūt populiariausia šiuo metu prekė. Vidutinė kaina – apie 10–15 tūkst. eurų“, – nurodė įmonės „Baltijos realizacijos centras“ vadovas Mindaugas Slovikas.

Mindaugas Slovikas

Tačiau liūdna tendencija ta, kad pats automobilių parkas kasmet vis senėja.

„Mūsų vidinis automobilių parkas kiekvieną ketvirtį bent jau dviem trim mėnesiais pasensta, nepaisant to, kad importuojami vis naujesni automobiliai“, – teigė G. Dauparas.

Tad, paskutiniais duomenimis, vidutinis registruotų automobilių amžius Lietuvoje siekia beveik 17 metų.

Elektromobilių fiasko

Prastai skintis kelią Lietuvos rinkoje kol kas sekasi elektromobiliams.

„Elektromobiliai patyrė visišką fiasko. Tiek Europoje, tiek Lietuvoje jų registracija mažėja, kai visi svajojo, kad žmonės persės į elektromobilį. Ta svajonė, kaip aš sakau, jau gimė negyva, elektromobilis niekam nereikalingas“, – LNK žinioms kalbėjo Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.

Anot Longo.lt vadovo P. Valiukėno, žmones gąsdina naujų elektromobilių nuvertėjimas.

Elektromobiliai

„Apskritai šiek tiek sustojo prekyba elektromobiliais“, – konstatavo jis.

Kiti pardavėjai pastebi, kad greitesnis nuvertėjimas elektromobilius šiek tiek gelbėja. Kai kuriuos pirkėjus mažesnė kaina ir sugundo.

„Naudotų elektromobilių kainos krenta, dėl to jų gal šiek tiek daugiau ir parduodame“, – teigė M. Slovikas.

Prieš metus elektromobiliai sudarė 2,2 proc. visų įvežtų automobilių, populiarėja hibridiniai automobiliai.

„Hibridas yra toks tarpinis sprendimas, kuris gal nėra visai geras, bet pagal anglies dvideginio išmetimus, registracijos taršos mokesčius tai yra pasirinkimas, kurį žmonės vis dažniau ima“, – tendenciją įvardijo V. Baršys.

Ieško pigesnių automobilių

Vidutinė parduodamo naudoto automobilio kaina siekia daugiau kaip 9 tūkst. eurų. Net ir naujesnius naudotus automobilius pardavinėjantys mato, kad žmonės ieško vis pigesnių automobilių.

„Tarkime, praėjusiais metais (vidutinė kaina – aut. pastaba) buvo 15 tūkst. eurų, šiais metais – 12 tūkst. eurų“, – skirtumus įvardijo P. Valiukėnas.

Automobilio įsigijimas

Pigesni automobiliai vilioja pirkėjus, tą pastebi ir oficialūs populiarių markių atstovai, pradėję prekiauti automobiliais, kurių kainos prasideda nuo 8 tūkst. eurų.

Populiariausi parduodami modeliai nesikeičia jau kelerius metus iš eilės.

„Iš vokiškų automobilių – „Golf“, „Passat“, BMW. Kalbant apie „Toyota“, tai „Auris“, „Prius“, kuris šiek tiek iškreipia rinką, nes visi pavežėjai juos renkasi“, – vardijo G. Dauparas.

Taip pat parduodama vis mažiau automobilių su mechanine pavarų dėže.

„Juos kuo toliau, tuo sunkiau parduoti, mechanikos entuziastų mažėja, jų nelabai ir gamina. Kuo naujesnis automobilis, tuo mažiau galimybių rasti su mechanine pavarų dėže net ir norint“, – svarstė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas.

„Regitros“ duomenimis, iš viso Lietuvoje yra registruota 1,740 mln. automobilių, iš jų dyzelinių – 1,150 mln. (66 proc.).