Viename Klaipėdos parkų dviračius nuomojantis Dovydas neslepia, kad neretai po turistų kelionių tenka tvarkyti padangas, o jei kas klausia, kur geriau pasivažinėti, vaikinas rekomenduoja pasukti į Palangos pusę. Jeigu norite į Nidą, Dovydas pataria nuomotis kalnų dviratį. Ir visai ne dėl to, kad ten būtų itin didelės kalvos.
„Jei važiuosite į Juodkrantę, Nidą, rinkitės tik kalnų dviratį, nes ten kelias jau „pavargęs“, sudėtinga važiuoti. Perspėju, ten labai blogas kelias. Daug kas kreipėsi ir į savivaldybę, ir dar kažkur. Žinau, kad tame dviračių take buvo susižalojusių žmonių, bet ką darysi, yra, kaip yra“, – sako Dovydas.
Netoli Senosios perkėlos dviračių pasirinkimas platus. Pasidomėjus, kur verta pakeliauti, sako, kad pajūryje išties nuostabi gamta, tad verta pakeliauti tiek pamariu, tiek pajūriu. Visgi viena dviračių tako atkarpa kelia rimtą pavojų.
„Siūlome žmonėms įvairius maršrutus, mūsų dviračiai paruošti, kad žmogus keliautų toliau, duodame ir remonto reikmenų rinkinį, jei pradurtų padangą. Mes užsiimame turizmu, tad nenuomojame valandai, nuomojame dienai, parai ar kelioms dienoms. Vien iki Juodkrantės pirmyn ir atgal išeina diena“, – sako Asta ir priduria, kad visuomet perspėja, jog važiuoti link Nidos dviračių takais nebus lengva: ne vienas žmogus ten susižalojo.
Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser sako, kad važiavo dviračiu taku ir jį fotografavo, nes vėl nori priminti Kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, jog ne vienus metus kelias jau turėjo būti tvarkomas, o šiais metais, pagal anksčiau dalytus pažadus, ir sutvarkytas.
„Kaip tik pradėjau rašyti laišką Kelių direkcijai, situacija labai liūdna. Suprantu, kad dabar sutvarkyti tą kelią reikia laiko, bet būtina kuo skubiau asfaltuoti vietas, kur yra duobių. Reorganizuojant įmonę (valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“ perduota valdyti patikėjimo teise Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, – „Delfi“ pastaba) iš viso dviračių takas „dingo“. Mums skambina daugybė žmonių, gauname daug laiškų. Kreipiausi į Kelių direkciją, buvo pažadėta, kad užpils duobes, bet praėjo trys savaitės po pokalbio – nieko“, – sako A. Feser.
Neringos meras Darius Jasaitis svarsto, kad situacija galbūt pasikeistų, jei kas iš susižalojusių dviračių take pareikalautų atlyginti žalą. Valstybinės reikšmės kelio valdytojai, anot D. Jasaičio, dabar maitina pažadais, tačiau realių veiksmų nesiima.
„Gavome raštą, kad planuojama dviračių taką sutvarkyti iki 2025 metų. Anksčiau buvo minima, kad jį planuojama sutvarkyti iki 2020-ųjų. Reikalauja, jog mes avansu pasirašytume, kad kai bus suremontuotas tas takas, jį perimsime. Supraskite, dabar tą nubalsuosime taryboje, po penkerių metų bus kita taryba, kuri gali tokį sprendimą atšaukti, tad realiai mūsų Kelių direkcija reikalauja niekinio dalyko. Dar gauname gana keistų reikalavimų. Susidaro toks įspūdis, kad daro viską, kad tik netvarkytų to dviračių tako. O juk jis yra toks vienintelis tarptautinis dviračių takas, vedantis aplink Baltijos jūrą“, – sako D. Jasaitis.
Lietuvos kelių direkcija patvirtino, kad anksčiau svarstytas planas dviračių tako remonto darbus atlikti iki 2020 metų, yra pakeistas. Kelių direkcijos komunikacijos skyriaus specialistai pateikė atsakymą, kad tik 2019 m. rugsėjo 25 d. Kelių direkcija perėmė dviračių taką Smiltynė-Nida valdyti patikėjimo teise. Tuo pačiu patvirtino ir D. Jasaičio žodžius, kad kol nebus jų reikalaujamos sutarties, tol tako tvarkymo darbai nepajudės.
„Takas bus tvarkomas tik tada, kai bus pasirašyta bendradarbiavimo sutartys su Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybėmis. Kelių direkcija 2019 m. gruodžio 18 d. pateikė savivaldybėms bendradarbiavimo sutarčių projektus, tačiau ministerijos duomenimis sutartys dar yra derinamos. Pagal minėtą bendradarbiavimo sutartį Kelių direkcija organizuotų ir finansuotų minėto tako sutvarkymo projekto parengimą ir įgyvendinimą. Atsižvelgiant į preliminariai apskaičiuotą projekto vertę, tako ilgį (apie 34 km) ir finansavimo galimybes takas būtų tvarkomas III etapais: I etapo darbus planuojama baigti 2023 m., o visą taką sutvarkyti iki 2025 m. Ministerijos žiniomis, savivaldybių pritarimai bendradarbiavimo sutartims vis dar negauti“, – teigiama Kelių direkcijos pateiktame atsakyme.
Kodėl taip ilgai dviračių takas buvo „dingęs“, Kelių direkcijos atstovai nedetalizavo.