„Wizz MultiPass“ – 6 mėnesių abonemento planas, kurį įsigiję keleiviai gali kiekvieną mėnesį keliauti vežėjo vykdomais ir reikalavimus atitinkančiais skrydžiais. Kol kas tokia programa veikia tik Italijos vidiniuose reisuose ir tarptautiniuose maršrutuose iš ir į Lenkiją. Galima užsisakyti tik tiesioginius skrydžius į vieną pusę arba į abi puses. Skrydžiai gali būti rezervuoti likus 5 ar mažiau dienų iki išvykimo.
Anot „Wizz air“, įsigijus abonementą, taikomas fiksuotas mėnesio mokestis be jokių papildomų mokesčių. Prenumerata galioja pusę metų, o mokestis nuskaitomas vieną kartą per mėnesį.
Tokio abonemento kaina Lenkijoje, kai skrendama tarptautiniu maršrutu kartą per mėnesį tik su rankiniu bagažu, prasideda nuo 53 eurų skrydžiui į vieną pusę, arba apie 106 eurus į abi puses.
„Priority“ paslauga, kai su savimi galima vežtis ir kuprinę, ir lagaminą iki 10 kg, papildomai kainuoja apie 47 eurus, o registruotas 20 kg bagažas – dar 77 eurus.
Skrendant vidiniais Italijos maršrutais pigiausias mėnesio abonemento bilietas kainuoja 37 eurus į vieną pusę arba 74 eurai į abi puses. Papildoma „Priority“ paslauga – 36 eurai, o registruotas bagažas – 54 eurai.
„Wizz air“ užsienio žiniasklaidoje teigia, kad prenumeratos planą užsisakę keleiviai, dažnai skraidantys Italijoje, šią vasarą gali sutaupyti iki 50 proc. bilietų maršrutu Milanas–Katanija kainos.
„Abi šalys yra gana didelės ir mums svarbios rinkos, todėl manome, kad jos tobulai tinka šio produkto bandymui. Italijoje itin populiarios vidinės kelionės, taip pat už Lenkijos ribų svarbios tiek poilsinės kelionės, tiek draugų ir giminaičių lankymas.
Kol kas tai yra bandymas, norint įsitikinti, kiek šis produktas galėtų tapti populiarus. Jei matysime, kad jis gali būti sėkmingas ir kitose rinkose, vertinsime galimybes jį laipsniškai diegti ir kitose šalyse“, – Delfi teigia „Wizz air“ atstovai.
Vis dėlto aviacijos ekspertas Simonas Bartkus nemano, kad šis eksperimentas pavyks.
„Tai – nišinis ir labiau žaidimą primenantis eksperimentas. Nestatyčiau pinigų, kad jis ilgą laiką išliks“, – mano jis.
„Mano vertinimu, tai – kūrybiškas bandymas įšokti į tendenciją, kai visi, tarkime, IT sektoriuje arba elektroniniuose produktuose, stengiasi padaryti savo produktą prenumeruojamą. Taip ir čia pristatoma, kad tai – skrydžių prenumerata. Ar tai pasiteisins, vertinčiau atsargiai ir skeptiškai. Manau, kad tai nišinis ir rinkodarinis bandymas. Klausimas, kiek ilgai jis išliks, nes labai sunku įsivaizduoti tikslinę auditoriją, kuri tokio produkto ieškotų ir jį pirktų“, – komentuoja S. Bartkus.
Ekspertas įvardijo situaciją, kada skrydžių abonemento paslauga galėtų būti aktuali.
„Žmonės, kurie tikrai gerokai dažniau nei kartą per mėnesį – 2 ar 3 kartus, skrenda, tarkime, iš Varšuvos į Londoną ir kiekvieną kartą ieško pigiausio varianto, ir kartais skrenda su „Wizz air“, kartais su „Ryanair“, trečią kartą su dar kitu vežėju, tai galbūt jie taip galėtų sutaupyti pinigų, o „Wizz air“ laimėtų keleivį, kuris nebepasirinktų kitos aviakompanijos, nes šis būtų priverstas imti bilietą už prenumeratą. Tačiau tai – labai nišiniai atvejai. Sunkiai įsivaizduoju, kad tai gali tapti itin populiariu ir norimu pirkti produktu“, – vertina aviacijos ekspertas.
Anot jo, sunku vertinti Lenkijoje siūlomos prenumeratos kainą, mat ar tai pigu, priklauso nuo pasirinkto maršruto.
„Akivaizdu, kad vasaros mėnesių populiariomis datomis tai tikrai nedidelė kaina, bet tuomet klausimas, ar pati aviakompanija nepralošia, siūlydama tokį produktą. Kita vertus, nepaklausiais mėnesiais, pavyzdžiui, vasario ar kovo mėn., kai skrendama viduryje savaitės, galbūt būna dar pigesnių bilietų, kuriuos siūlo panašios bendrovės kaip „Wizz air“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.
Pasak S. Bartkaus, jeigu tokia paslauga siūloma Lenkijoje, teoriškai ji galėtų atsirasti ir Lietuvoje: „Tik sunku įsivaizduoti, kas būtų šio produkto pirkėjai. Tai labai nišinis produktas labai retam ir specifiniam keliautojui.“
Ekspertas pažymi, kad panašių kitų oro bendrovių bandymų buvo ir anksčiau.
„Tai būdavo dažniau taikoma vidiniuose arba trumpuose skrydžiuose, kai abonentiniai bilietai parduodami daugiausiai įmonėms, kurių darbuotojai labai daug skraido, tarkime, 2–3 kartus per savaitę.
Ir Skandinavijoje „SAS“ turėjo tokį produktą vidiniams skrydžiams. Tačiau bilietai būdavo santykinai brangūs – įmonės taip gaudavo garantijas, kad bilietai bus prieinami. Taigi panašių dalykų yra buvę, bet neteko girdėti, kad kas nors iš pigių skrydžių bendrovių tai siūlytų“, – sako S. Bartkus.
Jis abejoja, ar ir kiti žaidėjai galėtų pasekti šiuo pavyzdžiu.