Dėl to parlamentaras ruošiasi registruoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pataisas, kuriomis tikisi problemą išspręsti.

„Didelė dalis gyventojų, grįžę vakare po darbo, neranda, kur prisiparkuoti automobilio. Viena pagrindinių priežasčių yra tai, kad kiemai užkimšti neeksploatuojamų transporto priemonių.

Tai patvirtina ir viešosios tvarkos pareigūnai, kurie sako, kad pasitaiko net iki 20 proc. tokių transporto priemonių kiemuose. Tai rodo, kad problema yra reikšminga, o esamas reguliavimas jos nesprendžia. Todėl pasitaręs su Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestų savivaldybių atstovais, teikiu įstatymo projektą“, – „Delfi“ sakė jis.

M. Majauskas paaiškino, kad projektu norima padaryti kelis dalykus.

„Pirma, aiškiai apibrėžtume, kad neeksploatuojamos transporto priemonės yra ne tik tos, kurios gali būti traktuojamos kaip metalo laužas, bet ir tos, kurios yra neregistruotos ar neturi techninės apžiūros.

Antra, sudėliojant aiškias atsakomybes ir sankcijas už šio reikalavimo nesilaikymą. T. y. reikalavimo nelaikyti neeksploatuojamų transporto priemonių bendrojo naudojimo teritorijose – keliuose, gatvėse, kiemuose“, – dėstė jis.

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys nurodė, kad pažeidėjams būtų numatytos trys sankcijos – įspėjimas, bauda ir konfiskavimas.

„Tikiuosi, kad tokių priemonių nereikės ir gyventojai patys susiprotės. Kaip negali laikyti pianino ar atsarginio šaldytuvo parkavimo vietoje, taip negali laikyti ir neeksploatuojamo automobilio“, – sakė M. Majauskas.

Piktybiniai pažeidėjai

M. Majausko atsiųstame projekto aiškinamajame rašte dėstoma, kad 2019 metais Vilniaus miesto savivaldybė gavo 2445 skundus, kuriuose pranešama apie daugiabučių kiemuose, pakelėse ir kitose bendro naudojimo vietose paliekamas neeksploatuojamas, dalyvavimui viešajame eisme netinkamas transporto priemones.

Tiesa, nemaža dalis jų gali būti dėl tos pačios transporto priemonės.

Mykolas Majauskas

Dokumente dar paaiškinama, kad nebenaudojamas transporto priemones daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, gatvėse ir pakelėse palikę asmenys traukiami atsakomybėn tik po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo.

„Tačiau ANK nenumato, koks terminas, per kurį būtina pasirūpinti neeksploatuojama transporto priemone, turi būti numatytas perspėjime, o tai sukuria sąlygas piktnaudžiavimui (nustatant nepagrįstai trumpą ar nepagrįstai ilgą terminą).

Rašytinis perspėjimas surašomas ir įteikiamas transporto priemonės savininko akivaizdoje arba siunčiamas registruotu paštu. Tačiau transporto priemonės savininkui nepriėmus registruotu paštu išsiųsto perspėjimo, laikoma, jog perspėjimas asmeniui neįteiktas, ir tolimesnių ANK numatytų veiksmų pareigūnai imtis negali. Rašytinis perspėjimas laikomas neefektyviu, todėl jį siūloma pakeisti į administracinę nuobaudą – įspėjimą“, – aiškiname rašte.

Dokumente dar teigiama, kad egzistuoja piktybinių pažeidėjų grupė, kurių perspėjimai ir piniginės nuobaudos neatbaido.

„Pagal dabar galiojančius teisės aktus, po rašytinio pareigūno perspėjimo nesiėmus veiksmų, transporto priemonės savininkui skiriama 70–140 eurų bauda. Atlikus pažeidimą pakartotinai, skiriama 140–300 eurų bauda, taip pat numatant galimybę transporto priemonę konfiskuoti.

Dabar įstatyme numatyta galimybė konfiskuoti transporto priemonę yra neįpareigojanti, todėl net ir po pakartotinio pažeidimo transporto priemonė gali išlikti savininko nuosavybėje ir toliau neleisti parkavimo vietose statyti viešajame eisme aktyviai dalyvaujančių automobilių.

Kaip prevencinę priemonę, galimai atbaidysiančią nuo sistemingo įstatymų pažeidinėjimo, ANK pakeitimo projekte siūloma numatyti privalomą transporto priemonės konfiskavimą“, – siūlo M. Majauskas.

Taip pat siūloma papildyti neeksploatuojamos transporto priemonės apibrėžimą.

„Ja būtų laikoma visiškai ar iš dalies sudegusi, visiškai ar iš dalies išardyta ar kitų akivaizdžių defektų turinti transporto priemonė. Negalima eksploatuoti būtų laikoma neregistruota transporto priemonė arba transporto priemonė, kuriai neatlikta privalomoji techninė apžiūra. Priėmus siūlymą, bus mažiau ginčų sprendžiant, ar bendrojo naudojimo vietose laikomos transporto priemonės yra eksploatuojamos, ar ne“, – dėstoma rašte.

Tikimasi, kad dėl šių priemonių ilgainiui daugiabučių kiemuose, gatvėse ir kitose vietose atsiras daugiau laisvų, aktyviai naudojamų automobilių statymui skirtų vietų.

M. Majauskas rašo, kad papildomų valstybės biudžeto lėšų įstatymų įgyvendinimui nereikės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (372)